En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Jenny - 4 mars 2016 17:46



Vaknade på jobbet imorse och kände mig väl inte alls så pigg.

Så less på denna förkylning som man har i kroppen, vill liksom aldrig riktigt bryta ut.

Men 08 så var det färdig jobbat för idag och dags att gå till bussen.

Väl hemma så hade mammsen redan fixat gänget, hon hade vaknat tidigare.

Skönt då jag kunde dricka kaffe och bara vara när man kom hem.


Sen framåt lunch så packade vi ryggsäcken och tog med oss några påsar med det som ska till nya lägenheten.

Först promenerade vi förbi och köpte oss en kebabrulle att dela på till lunch medan vi gick.

Sen förbi Rätt Pris för att handla det vi behövde ha hem hit, sedan vidare till lägenheten.

Så skönt att man fått nyckeln innan så man kan ta lite "pö om pö".

Samt även börja små fixa inne i den, den är ju total renoverad och allt är helt nytt.

Så fin och så skönt att man dessutom kunnat mäta och se vad man kan ha osv.

Satte upp dom två första fotografierna bla, självklart dom med min stora kärlek och bäste vän.


 


Blev kalas bra med hans kort på den ena lilla väggen i hallen.

Självklart ska även Bumbi få upp kort med, jag måste bara köpa ramar till dom först.

Plockade upp allt porslin, glas, och annat i köket.

Blir att diska av allt sedan när man flyttat in, men jag är så nöjd med hur allt blir.

Kommer bli så bra detta, brorsan var förbi igår och ville se lägenheten.

Han tyckte med att den var super fin!!

Som jag längtar nu att få börja fixa mm ordentligt och bo in mig så att säga.


När vi var klara med dagens fix, så fick vi skjuts hem.

Tur man har världens bästa vaktisar och att man har bra kontakt med dom.

Ställer verkligen alltid upp och inget är omöjligt.


Vi plockade in det vi handlat och sen tog vi tjejerna för en sväng nere på sjön.

Busade loss som alltid och Bumbi fick även inviga sitt nya halsband.

Så snyggt med lila på henne, istället för rosa.


 


Sen blev det ta det lugnt hemma en stund, lite små fix och bara vara.

Sedan blev det en till sväng ner på sjön, denna gång med Baileys och hans favvo tjej Cockie.


 


Lyckliga pansargrisar som verkligen sprang och lekte av sig.


Väl hemma igen så blev det en dusch för mig och nu har jag även hjälpt mamma få upp ena väggdekoren. Blev kalas bra i vardagsrummet!!!


 


Man saknar ju dom vi förlorat varje dag och jag saknar speciellt min älskade lillebror.

Texten var så klockren och gör sig så bra på detta stället här hos mamma.

Blev dessutom extra bra med bilden på "Puppi" bredvid.

Får se om jag hittar lika bra plats hemma hos mig för den sedan, då jag har en likadan text.


Nu håller mammsen på med middagen, ska gå ner och hjälpa till göra sallad tänkte jag.

Resten av kvällen blir det slappa i soffan sen, imorgon väntar dygnspass på jobbet.


Ha en fortsatt trevlig fredag på er!


P&K



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards