En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Jenny - 2 januari 2016 19:15


Brorsan och Patrik kom förbi nu på sen eftermiddagen/kvällen.

Mycket skratt och prat blev det som vanligt.

Alltid lika trevligt när dom tittar förbi.

Nu skulle dom ju fixa lite åt sina mörtar, men det var ju kul dom hade tid prata en del med.


Själv stod jag och fixade middagen när dom kom, tanken var att vi skulle ätit stekt fläskfile. potatisgratäng, sallad osv. Samt att jag skulle förbereda morgondagens middag av en del av fläskfilen.

Nämligen en pastasås med vitlök, örter, fläskfile, bacon och så paprika.


 


Men det blev så att när brosan och Patrik åkt, så tog vi pastan ikväll istället.

Då klockan tickat på och det gick snabbare att koka lite pasta bara, så blev det ej middag allt för sent.

Med tanke på att såsen var klar och den är dessutom godare äta samma dag man lagat den.

Så vi tar gratängen och det imorgon istället.


Nu ska jag rasta hundarna och sen duscha, innan jag intar soffläge.


Ha en fortsatt bra kväll alla fina!


P&K



Av Jenny - 2 januari 2016 15:10


Tog bästa rödingen på en promenad i snön som faller, så mysigt att gå när det snöar.

Ännu bättre om det är helt orört där man ska gå.

Blev en blandat, både vid väg och sen upp vid skogen så hon fick springa av sig lite.


                                                           


P&K

Av Jenny - 2 januari 2016 13:36


Hoppas innerligt att det fortsätter att snöa som det gör nu, för då hinner man nog glädjas lite av den.

Hundarna älskar det dessutom!



 
 

P&K
 




Av Jenny - 2 januari 2016 12:15


Något som jag antar vi kan kalla för snö, även om det är små fling liknande grejer faller från himlen.

Så nu hoppas jag innerligt på att vi äntligen kan få snö ordentligt på backen.

Iallafall så tog vi våra pansar grisar, hoppade in i bilen och bestämde oss för att ta en ny väg med dom för dagens längre promenad.

Vilket vi gjorde helt rätt i, för satan så härligt det var.

Uppskattat av oss alla och dessutom stötte vi på nya saker för hundarna, så det blev bra träning med.

Så minst sagt trötta och nöjda hundar som vi hade med oss hem.


                                                                           


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards