En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under juni 2015

Av Jenny - 17 juni 2015 20:45



 


På eftermiddagen så fick tjejerna komma ut och leta lite godis på gräsmattan, samt bara njuta av underbart väder.

Sen fick bästa grabben komma ut och umgås ensam med matte, alltid lika mysigt.

Som jag älskar denna hund!!!!


 


Hundarna fick sedan sin middag och rastning i form av en kort sväng bara.

Nu ikväll så har Cuba fått ha lite egentid med mig, samt favvo leksaken.

Nämligen en fotboll, super mysig kväll!


       


När jag gick upp med Cuba sen, så tänkte jag passa på byta om till myskläder.

Vilket jag nu får ångra, själva ombytet gick ju bra.

Men när jag sedan drog på mig tofflorna så fick jag bittert ångra det.

I den ena väntade en j*vla geting som snabbt stack mig i foten.

Satan i gatan så ont det gör kan jag säga, men som tur är hade jag fortfarande strumpor med.

Så när jag tog av den, så följde gadden med.

Men jag är lite smått svullen och det gör ONT!

Hade helt förträngt att ett geting stick kan göra så ont, sjukt...



 


Så nu sitter jag här i soffan och hoppas på att värken snart ska släppa.

Samt att svullnaden ska ge med sig, är mer svullen nu än på bilden.

Men det borde ju lägga sig, skönt att hundarna fått sitt.

Så man kan sitta här och bara vara, ska kika lite tv innan det är dags rasta hundarna sista svängen.

Och sen sängen, imorgon får vi besök av M och Ö.

Så det blir säkert bus med labbarna och fika.


Ha en fortsatt bra kväll.

Bjuder på en bild på mitt fina sällskap, är otroligt lycklig tjej som myser i massor.


 


Hugs And Kisses 

Av Jenny - 17 juni 2015 13:15


Rastade hundarna, gav dom sin frukost och sen var det kaffe för min egen del.

Efter att ha startat en tvättmaskin, samt även dammsugit av här hemma.

Torkat golven osv, så blev det en promenad med bästa grabben.


     


Han somnade gott när vi kom hem igen, så då tog jag med mig tjejerna för en sväng till skogen.

Gäller att passa på när vädret är underbart, man vet ju aldrig när regnet kommer igen liksom.


                                   


Nu ligger det två nöjda tjejer och sover nedanför mig medans jag dricker mitt kaffe.

Tror vi alla är rätt nöjda med starten på denna dag.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 16 juni 2015 19:15



Vaknade vid 08 och började med att låta dom fyrbenta få rastas, sen fick dom sin frukost. 

Själv intog jag kaffe ute på farstun i vad som kändes som att det skulle bli en kanon dag.


 


Sen tog jag med mig båda tjejerna för en promenad tillsammans i skogen.

Och det uppskattades massor av dom!


                                   


Mycket nöjda tjejer när vi kom hem, som verkligen funnit varandra.

Hur ska vi kunna låta underbara Cuba åka hem sen?

Vi har ju fallit totalt för henne alla 3....


Efter att ha fixat lite så fick Baileys och Cuba umgås lite.

Kan ju inte säga att jag klagar över mitt fina sällskap medan jag själv diskade.

SNYGGINGAR!!!


   



Sen tog jag med mig Baileys på en egen sväng och sen var det återigen dags att inta lite kaffe.

Bästa grabben passade på sola lite och njuta av egentid med matte.


 


Underbart väder idag som sagt, hoppas detta håller i sig.

Men det gör det väl inte, brukar ju vara rätt trist väder runt midsommar liksom.


Har precis ätit middag och även givit hundarna sin, samt rastat dom.

Nu tänkte jag inta soffläge och bara vara..


Önskar er en fin kväll..


Hugs And Kisses



Av Jenny - 15 juni 2015 22:15



Nu ikväll så fick Bella träffa Cuba, inga som helst problem det heller.

Dom hade super kul tillsammans och fann varandra direkt.


           


Mysigt att dom kan umgås med varandra och att Cuba får lite sällskap med.

Sen blev det tv-tittande och tjejerna sover bredvid här i soffan.

Så skönt att det funkar så bra som det gör, är verkligen som att Cuba alltid varit här.

Som att hon är en i flocken, jag är så tacksam för att få ha henne här.


   


Nu ska tjejerna snart få gå ut sista svängen, sen ska bästa grabben få mysa lite ensam med matte.

Och efter det blir det godnatt.

Hoppas ni med haft en bra dag!


Hugs And Kisses


Av Jenny - 15 juni 2015 13:45


Blev 1tim promenad med Fröken bus, hon fick även inviga sitt fina bärnstenshalsband som Stephie hade gjort till henne. Så nu ska vi väl slippa dom där äckliga krypen med.

Solen sken och man blev riktig varm av att vara ute och promenera.


               


När vi kom hem igen så fick Bella gå in i hundrummet, fick nytt vatten och sen var det dags för promenad nr 3.

Denna gång bästa grabben, som alltid är 100% taggad och redo för en promenad.

Tog skogen även med honom och det blev en sväng på 45min.


             


Känns i fötterna att man gått en hel del denna förmiddag.

Men känns även grymt bra att alla 3 fått en ordentlig sväng.

Så nu räcker det med någon kortis och sen bus i trädgården resten av dagen.


Nej dags att fixa lite lunch och sen en del annat.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 15 juni 2015 11:15


 


Rastade hundarna och gav dom sin frukost.

Cuben har sovit hela natten och det är verkligen inga konstigheter att ha en ny hund här.

Är som hon alltid varit här, inga konstigheter alls.

Så det blir nog inga problem detta.


Drack mitt morgonkaffe och fixade lite.

Nu har jag även varit på en 45min promenad i skogen med Cuba.

Kalas väder så det var helt fantastiskt och hon verkade gilla det minst lika mycket.


             


Sitter och dricker lite vatten, sen ska jag ta med Bella på en sväng tänkte jag.

Och slutligen ska Baileys få en egen sväng med.


Ha en fortsätt bra dag alla!


Hugs And Kisses 

Av Jenny - 14 juni 2015 23:30


Tråkigt väder idag, men vad gör väl det när ens grymma vän skulle komma på besök ikväll.

Blev lite städande hemma, man får ju dammsuga en del när vädret är skräp.

Då hundarna drar in en hel del på tassarna.

Men jag klagar ej.


Tog en sväng ner till ängen i tråkvädret med mina fina.

Trevligt trots att det duggade.


                 


Sen kom ÄNTLIGEN min underbara vän på kvällen, i sällskap av sin sambo.

Vi åkte och käkade, samt pratade en hel del.

Så installerad vi Cuba här hemma med, ska ju vara här ett tag då matte ska jobba en hel del.

Och med tanke på hur mycket jag gillar den tiken bara på bild, så ställde man sjävlklart upp.

Hon fick träffa Baileys nu ikväll och det gick ju kanon det, skönt med enkla hundar.


       


Så fick jag även en present i form av ett bärnstenshalsband till Bella och en liten ask med amerikanska flaggan.

Tackar så mycket och det kommer bli kanon fint på Bella.

Så nu ska fröken slippa fästingar, Baileys skulle få ett sen med.

Men jag är tacksam för detta!


 


Har kikat lite tv och nu blir det sängen, klockan rann iväg.

Så nu tänkte jag släcka och sova som sagt, Cuba sover redan sött.


 


Godnatt!


Hugs And Kisses




Av Jenny - 13 juni 2015 22:15



Tog en kort sväng på förmiddagen med bästa hundarna.

Sen kom pappsen hit på besök och vi åkte in till Hudik för att umgås med Lollo, samt små grabbarna.

Brorsan jobbade så han kunde ej vara med.

Vi lekte i lekparken och sen blev det lunch på "Glada Hudik".


       


Mycket trevliga timmar och kul få träffa pappa, blir ej så ofta när man bor en bit ifrån varandra.

Samt att man har sitt liksom.


Väl hemma igen så blev det en sväng till skogen med dom fyrbenta.

Som alltid härligt och uppskattat.


           


Kvällen blev sedan lugn och innehöll lite tv-tittande.

Samt fika hos P.


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards