En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Jenny - 28 juni 2015 21:30


I och med att det varit så varmt idag.

Så efter att ha gått en promenad med Cuba nu ikväll, så bestämde jag mig för att ta Baileys och gå upp till badplatsen. Så packade ner vatten dummyn, hans flytväst och begav oss.

Baileys lärde sig ju aldrig att simma förra året, trots att vi kämpade på.

Han tyckte det var super läskigt så fort han inte bottnade och sprattlade med benen helt ofokuserat.

Så till denna säsong införskaffade vi en flytväst åt honom.

Och det funkade KANON, nu simmar han och älskar det!!!


                       
 
 
 

När vi hade promenerat hem, så fick han lägga sig och sova.

Och jag tog Bella-bus och begav mig upp till badet.

Tänkte att jag skulle se om man kunde få fröken att bada, hon har aldrig visat nå speciellt intresse för att tycka vatten är kul. Så vi tog det lugnt och jag fick lyfta ner henne i vattnet. 

Först tyckte hon att det var suuuuper äckligt, men jag fick kämpa på och göra mig rolig.

Hon "tinade" upp snabbt och sen var det helt plötsligt kanon kul med vatten.

For som en dåre och jagade vågor mm som blev när vi rörde oss.

Tur att det är så långgrunt som det är så man kan busa loss ordenligt.

Gick sedan ut längre och längre, vilket resulterade i att hon simmade.

Hade en super kul stund och kastade dummyn några gånger åt henne med, hämtade den så glatt.

Så detta blir det fortsatt träning med fröken, så hon stärker sin rygg osv.


         
 
 
 
 

Väl hemma igen så blev det en dusch för mig och nu tänker jag decka i soffan med gänget.

Ha en fortsatt bra kväll på er.



Hugs And Kisses



Av Jenny - 28 juni 2015 16:45


 


Redan kl 07.45 var det +17 grader, strålande sol och klarblå himmel.

Så HOPPAS innerligt att sommarn och värmen kommit för att stanna nu.

Rastade gänget, gav frukost och sen dess har vi enbart njutit av denna fantastiska dag.

Dom har varit ute hela dagen, om man bortser från när jag var ner till P.


                                                   


Var tvungen ta fram kameran och knäppa lite bilder på gänget.

Ska se om vi inte kan få till stå bilder någon dag med.

Tjejerna gav upp solen efter ett tag och sökte sig till skuggan, medans Baileys som vanligt bara njöt av värmen.


     


Även om det varit sjuuukt varmt precis hela dagen, så hoppas jag innerligt att vi får behålla den.

Så det inte blir blåst, regn och grått igen.

Man får så mycket mer energi när solen skiner.


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards