En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Jenny - 2 juni 2015 22:54


Regnat och gjort det sen i eftermiddag. 

Men fått en del gjort trots det, lite vatten har väl ingen dött av liksom?!


Tog en kort sväng med grisarna i regnet nu ikväll.

Gick bara till skogen här bredvid precis, tanken var gå runt lite längre.

Men det började regna mer, så valde att gå hemåt istället.


             


Oavsett så var hundarna nöjda efter den korta svängen, dom fick ju gjort det som skulle göras så.

Plus att jag fick mig ett mycket gott skratt på vägen hem.

Jisses säger jag bara...

Rätt tragiskt att man seriöst tror allt jag skriver här i bloggen handlar om just dom!

Hur fan tänkte man då? 

Finns fler människor både här och i resten av världen...

Dock lite chockad att denna sjönk till den andres nivå, men man blir la som man umgås.


Har varit ner till P och fikat lite nu ikväll med.

Precis tagit en dusch och nu tänkte jag slappa lite innan det är dags sova.


Ha en fortsatt bra kväll/natt alla som är värda en.


Hugs And Kisses




Av Jenny - 2 juni 2015 14:10


Älskar att bo här och ha alla olika vägar/stigar att välja emellan när man ska ut med hundarna.

Man behöver aldrig ledsna på att gå en och samma typ, vilket är toppen!

Idag valde vi en ny väg för Bella, Baileys har gått en viss del av den förut.

Men valde att vika av åt ett annat håll idag, väldigt uppskattat av både mig och dom.

Blev massa spring, lite bad för Baileys, godis sök och så fick dom även jobba lite i backe.

Väl hemma igen så fick Baileys en dusch, ifall det är nå skit i vattnet där han badade.

Och nu har dom somnat nöjda.


Själv ska jag ta och hänga tvätten, samt fixa lite annat.


Här kommer bildbomb från vår promenad.


                                                                                                           


Hugs And Kisses


Av Jenny - 2 juni 2015 13:46


Det snackas om att mina hundar enbart rastas 10ggr/dag i rastgård.

Så är det ABSOLUT inte, har inte ens en rastgård.

Vi får heller ej sätta riktigt staket runt våra "tomter".

Men jag har gjort lösningen att jag har gjort som staket/inhängnäd av kompost galler.

Vilket jag fått godkänt, då den lätt kan flyttas och inte lämnar märken mm efter sig.

Då jag ej behöva sätta ner tjocka stolp i backen osv, utan har några plast stolpar som man normalt sett har till får/häst osv för att stadga upp det.

Oftast rastar jag hundarna där första och sista kissen mm.

Samt att dom även får ligga ute om dom vill när vädret är bra.

Ytterdörren är då alltid öppen och dom kan gå in om dom vill.

Samt så är även jag ute och fixar eller sitter på farstun med kaffe medans.

Dom får även minst en längre promenad dagligen, antingen ihop eller var för sig.

Då får dom oftast springa lösa och sträcka på benen ordentligt.

Plus någon kortare runda utöver det.


Någon som tycker det låter hemskt elakt mot dom och att jag är super oseriös hundägare osv?

Fått detta skrivet till mig så vill bara ha fler åsikter om saken..

"Fiskar" inte efter beröm eller så, men vill bara veta om fler anser det är elakt mm av mig som sagt.


Jag själv tycker det är toppen att dom kan vara ute om vädret tillåter, samt att man kan släppa ut dom direkt på morgonen och sen även innan man lägger sig osv. 

Plus att dom får sina dagliga promenader, träning mm..

Men det är tydligen helt galet enligt vissa.


Även pratat med djurskyddet som gav sitt godkännande.

Nu visste jag ju redan detta, men när folk kastar skit mm.

Så klart man börjar fundera och tänka en del på det, även om man vet att det är löst snack.

Tänkte om fler håller med dessa personer om att det inte alls är "bra" osv..



Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards