En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Jenny - 1 juni 2015 22:15


Dagen började med regn, inget konstigt alls.

Då i stort sett hela förra månaden regnade bort.

Tog en kort sväng med båda hundarna iallafall och sen städade jag av inne.


För att mitt på dagen ta en sväng med bara Baileys.

Klädde mig för regn, men under tiden som vi var ute så kom solen.

Såklart liksom, men klagar absolut inte.

Även om det blev lite varmt under regnkläderna.

Vi stötte på en självågende gräsklippare i en av trädgårdarna bredvid vägen, väldans intressant ska ni veta.

Baileys stod i flera minuter och bara tittade på den, han förstod inte alls vad det var för konstig grej.

Den varken gjorde något ljud ifrån sig eller luktade..


     


När vi var påväg hemåt så var den aningen närmare vägen och återigen så var Baileys tvungen stanna.

Han hade nog helst velat kolla närmare på den, men man kan ju inte gå in i andras trädgårdar liksom.


 


Väl hemma igen så tog jag en kortis med Bella, sen blev det kaffe med P.

För att sedan plantera om lite blommor och sätta ett av "skotten" i en egen kruka mm.

Så hoppas att den ska växa och bli lika fin som blomman det kommer ifrån sen.

Aldrig varit direkt intresserad av blommor och så, men sen jag flyttade ner till denna lgh.

Så tycker jag att det är super kul att hålla på och fixa mm..


På eftermiddagen sen kom en sjuk storm på besök.

Blåste så träden utanför böjde sig och det flög ner en hel del grenar på gräsmattan.

Framförallt från den gamle björken som jag har precis utanför.

Dock fanns det dom som fick det värre än så, en av grannarna fick ett halvt träd på besök.

Som tur är klarade sig huset, men lite av taket och paviljongen utanför förstördes.

Men tur i oturen att ingen var ute och fick det över sig, eller att det tagit mer av själva huset liksom.

Usch läskigt värre.


Nu ikväll så avtog vindarna, så precis varit ute på en kvällis med Bella.

Alltid lika trevligt och just på kvällarna är det så lugnt ute.

Nästan alldeles tyst, super mysigt.

Tyvärr stötte vi på en död fågel unge på vägen, antagligen blåst ur sitt bo när det stormade som värst.

Stackarn, men vi får hoppas att den slapp lida.


                         


Så nu ska jag hoppa in i en dusch, kika lite tv och sen blir det sängen.

Ska bli underbart krypa ner i en renbäddad säng!!!

Hoppas på sol och värme imorgon när man vaknar.


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards