En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Jenny - 11 maj 2015 23:45


Självklart så fick även Baileys en promenad, men han fick vänta till efter maten.

Så smälta den en stund och sen gick vi.

Blev en koppel promenad med bästa grabben.

Körde lite lydnad, spanade på rådjur och så mötte vi 3 olika hundar med.

Så skönt att man har hundar som inte kunde bry sig mindre om att man får hundmöte.

Visst dom kan titta lite, men skulle aldrig kasta sig ut och bete sig illa mm..

Baileys sneglade lite, men fortsatte gå på löst koppel och nosa i gräset.


 

Redo för kvällspromenad.    

 

Syns ju inte vi får hundmöte här, duktig kille..    Spanar på rådjuren..

          


Sen så fick hundarna vara ensamma hemma ett tag.

Jag gick för att dricka kaffe mm nere hos P.

Swish sa det så hade 2tim flugit iväg, tiden går fort när man har roligt sägs det.

Kan bara instämma på det, mycket trevligt hade vi.


Tog en kort sväng med båda hundarna när jag kom hem.

Sen intog vi soffan och tittade lite tv, innan sängen "kallade".

Bra avslut på denna grå, regniga dag/kväll.


Godnatt!


Hugs And Kisses



Av Jenny - 11 maj 2015 19:00


Blev en skogspromenad med Bella innan pälsklingarna skulle få sin middag.

Riktigt mysigt trots att det inte var direkt super väder.

Vi stötte på en älg, första gången för Bella.

Det var hon som visade att hon fått upp en "doft" i näsan och tittande in mot skogen flera gånger.

Men jag såg först ingenting, så sa bara hennes namn och vi fortsatte gå.

Dock slutade hon ej att titta super intresserat, så vi stannade och jag tittade mer ordentligt jag med.

Och det var då jag fick syn på den, tyvärr stod den bland massa träd så fick ingen bra bild där den syns.

Ville inte gå närmare med risk för att störa den, var rätt stor.

Men helt obrydd över att vi var där, den bara mumsade vidare.

Bella stannade vid mig och satte sig ner för att titta.

Var inte minsta orolig över att hon skulle dra iväg mot den så vi stannade i säkert 5min och bara tittade.

Sen fortsatte vi, men Bella stannade flera gånger och tittade bakåt.

Som att hon var "orolig" det konstiga djuret följde efter oss.


                                        

Fått upp en spännande "doft" i nosen..             

       

Spanar så det konstiga djuret ej följer efter oss...       

Tittar en sista gång så den ej följer efter...


Så stolt och lycklig över att denna tjej är våran.

Bästa tjejen!!!

Visar att om man lägger ner tid, kärlek och massa träning.

Så får man en underbar "kompis", istället för som vissa andra har det.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 maj 2015 14:30


Vädret är tyvärr inte mycket bättre idag än igår.

Men man får göra det bästa av det oavsett.

Har gått en promenad med båda hundarna och nu städat av här hemma.

"Bäddat" rent i hundarnas del av soffan, så nu är det lite mer matchande.


 


Inte för att dom bryr sig, men det ser lite bättre ut tycker jag.

Så satt jag och kikade på lite på gamla bilder.

Hittade ett för exakt 2 år sedan på Baileys och jämnförde med ett från idag.


 


På vänstra är han 9mån och på högra 2år, 9mån..

Hänt en hel del på dessa 2 år och han blir bara mer och mer vacker!

Klart finaste grabben i Iggesund utan tvekan.


Precis suttit ute på farstun och njutit av en kopp kaffe, så fick hundarna lite "fika" med.

I form av varsin morot, vilket dom älskar!


 

       

   


Baileys slukar ju sin på typ 2sek, men Bella äter lite mer lugnt.

Gott och nyttigt godis!


Nu är tvättmaskinen klar, så dags att hänga tvätten.

Ha en fortsatt bra dag!


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards