En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Jenny - 17 april 2015 23:15


Solen sken nu ikväll och det var super skönt ute.

Trots att jag inte mår helt hundra så tog jag med mig Bella till skogen här bredvid.

Tyckte att hon med skulle få sträcka lite på benen och få busa lite i annat än inhängnaden.

Riktigt längtar tills jag kan ta dom tillsammans igen, ska bli skönt när löpet är helt över.


                 


Fina tjejen börjar grovna på ordentligt nu, så fin i kroppen.


Resten av kvällen blev lugn, kikade tv och mös i soffan.

Tomt att inte ha sällskap av pälsklingarna, men blir bra bara löpet är över.

Då blir allt som vanligt här hemma igen, men jag måste säga att det gått super bra.

Baileys är super cool och bryr sig inte det minsta sålänge han inte ser henne mm..

Självklart går han igenom hela gräsmattan när hon varit ute, men det är ju inte så konstigt liksom.

Bella är den som kan pipa/gnälla inne nu och helst av allt vill vara med Baileys.

Men inte så mycket att man blir "knäpp" av det, räcker med att säga åt henne så lägger hon sig ooch sover igen.

Finns ju dom som har super jobbigt och många gånger dessutom får lämna bort den ena hunden.

Så det är skönt att man slipper sånt.


Annars så är jag genom förkyld nu, men magen mm har lugnat ner sig.

Vilket är en seger i sig, fyfan så drygt det var.

Känner att krafterna börjar komma tillbaka och snart är allt tillbaka till normalt igen.


Hoppas fortfarande på att våra planer ska kunna genomföras, men vi får se.

Dels hur jag själv mår och sen hur de är med löpet på Bella.

Skulle dock vara roligt liksom.


Nej nu säger jag godnatt, Baileys har redan somnat.


 


Finns verkligen ingen som denna grabb och jag kommer nog aldrig få en så underbar hund igen.

Han är bara bäst och så fiiiiiin!!!


Hugs And Kisses


Av Jenny - 17 april 2015 14:45



Då vi som sagt haft vila i två dagar pga att jag varit super dålig.

Ja dom har fått vara ute i inhängnaden, men inga promenader.

Så samlade jag min energi idag och tog med mig Baileys till skogen en sväng.

Var riktigt skönt att komma ut en sväng och Baileys var super nöjd att få sträcka på benen.


                                                         


Hugs And Kisses

Av Jenny - 17 april 2015 11:16



Klart bättre men inte alls helt bra, men nu får jag iallafall behålla maten..
Eller ja mat var ju kanske att ta i, då jag enbart ätit blåbärssoppa och fil.

Men magen är lugn och gör att man genast får lite mer ork.


Dock så kom även förkylningen på besök igår kväll, antar att det är för att man redan är så nedsatt i immunförsvaret.
Så det var lätt för den att angripa en...

Hosta, frossa och allmänt täppt.

  

Så det fick bli en kopp med kokat vatten med riven ingefära och citron innan man kröp ner i sängen igår.

Vilket fungerade, för jag har fått sova hela natten utan att vakna av hostan.

Var ju även orolig att magen skulle reagera på det, men den håller sig fortsatt lugn.

Fortfarande täppt, lite illamående mm, men hostan håller sig borta.

Tog mig en kopp av den magiska drycken så fort jag vaknade med.


 


Idag är det ju dag 3 av detta, så ska försöka ta den energi jag har.

För att ta Baileys till skogen en sväng, så han får springa av sig.

2 dagar av full vila och endast rastning på tomten är nog tillräckligt för honom.

Inte för att det märks på honom, han är super lugn och sover mest.

Men mitt matte hjärta gör ont, vet att han vill ha mer än så liksom.

Så ska bege mig ut en stund iallafall, bättre än inget.


               


Bella löper ju än, verkar som hon är på väg in i höglöp nu.

Så jag hade nog rätt i att hin löpt ett tag innan jag upptäckte massa blod.

Så våra planer kanske blir av iallafall, vore ju inte fel!!!

Men hon får iallafall hålla sig på tomten och busa med sin boll.

Gör henne nöjd så får vi se om man har mer energi i helgen och kanske orkar ta båda på varsin tur.


Annars är det bara vila och återhämtning som står på "agendan".

Hoppas som sagt att våra planer nästa vecka blir av, annars får vi helt enkelt planera om.

Inte så att världen går under för att vi får vara hemma, men det vore samtidigt trist,

Men lite svårt att åka tåg mm med en löpande tik och en hane, plus all packning.

Men vi får se som sagt, hoppet är dock ej helt ute.


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards