En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Jenny - 10 april 2015 19:41


Har ju som sagt trott länge att Bella ska till och löpa.

Samt att jag för c:a 1v sedan märkte att Baileys började slicka rent typ där hon suttit, kissat osv.

Dessutom börjat följa henne lite, men det har ändå gått bra att ha dom tillsammans när jag finns med.

Så har jag sett små "dropp" fläckar på parketten, men då trott att dom druckit vatten och drällt.

Fast i förrgår så såg jag att Baileys var väldans intresserad av en sådan fläck.

Så antar att det kanske var blod efter Bella, för idag så är det ingen tvekan om att hon löper.

Dels så märkte jag redan imorse att hon var mer lekfull mot Baileys, även om hon varit det dom senaste dagarna.

Och överlag hela tiden, så märktes det rätt ordentligt att detta var en annan lek.

Han var dessutom inte sen med att visa att han med var mer intresserad av henne.

Så när jag klippte klorna på dom, såg jag även torkat blod på Bellas ena bakben.

Var bara att återigen titta henne i bak och nu såg man lite blod.

I och med detta så är dom numera åtskilda hela tiden, innan har dom ju bara varit det vid sovdags och när dom lämnats ensamma. Men nu får dom vara det tills fröken löpt helt klart.

Inga olyckor här inte.


När fröken var med inne i vardgasrummet så fick hon ha "trosa" på sig, så att jag inte får blod överallt.

Så söööööt!!!


   



Dagen har dom mest sovit bort, medans jag hållt på att tvätta mm..

Men när dom fått sin middag och så, tog jag med mig fröken Bella till skogen en sväng.

Hon hade lite spring i benen, så det var uppskattat.


             


När vi kom hem så böt jag och tog med mig Baileys på en promenad.

Han fick dock inte gå i skogen idag, blev en ren koppel runda för hans del.

Måste säga att han var rätt lugn, även om han gick och pep lite.


       


Så nu har jag även hunnit med att duscha och tänkte inta soffläge snart,

Måste bara berömma Baileys över hur cool han är, trots att han inte får hänga med sin tjej som luktar MUMS.

Han ligger lugnt och sover, struntar helt i att hon faktiskt sitter i rummet bredvid.

Visst klart att han visar intresse mm när hon passerar för att gå ut, eller när han går ut och går igenom hela gräsmattan. Inte lätt vara grabb ibland.

Hon är lite mer missnöjd över att inte få hänga med matte, så testar att pipa till ibland.

Men när det inte funkar, så somnar hon gott om.

Dom är ju så att dom båda ser mig, så det är inte alls synd om någon av dom.

Skulle väl vara Baileys isåfall, som tvingas leva med att tjejen luktar gott.

Men verkar som sagt inte gå någon direkt nöd på honom, sålänge han ej ser henne.


Har även meddelat min granne att hon löper, då dom med har en liten hane.

Ifall dom tycker han beter sig konstigt mm, sen så att dom kan tänka på det.

Då han ibland är lös och så, dom tackade för att jag sa till om att hon löper.



Nej ha en bra kväll, nu soffläge!


Hugs And Kisses


Av Jenny - 10 april 2015 19:32



På förmiddagen så låg hundarna mestadels ute, så underbart nu när vädret tillåter att man har dörren öppen.

Så dom kan bestämma själva om dom vill vara ute eller inne.

Blev en hel del bus och som vanligt låter Baileys , Bella gå vinnande ur leken.


               


Så skönt att dom kan leka mm, utan att det slår över till nå annat.

Vet ju flera som har det "problemet" mellan sina amstaffar.

Blev även en cykeltur med Baileys mitt på dagen, blev ju ingen på igår onsdag som planen egentligen är.

Så vi tog den idag istället och Baileys var som alltid väldigt "taggad", sov rätt gott när vi kom hem kan jag säga.


Jag dammsög av och såg till att få i mig lite lunch. 

Och senare på eftermiddagen så tog vi en sväng till skogen.

Hade även med mig kameran så fick lite fina bilder på dom.


             


Kvällen spenderades i soffan med film och mys.

Mycket lyckad dag och kväll!


 


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards