En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Jenny - 3 april 2015 22:05


Idag har vi inte gjort så mycket alls.

Bella har haft helt ledigt, bara lite bus ute på gräsmattan.

Medans Mr B fick sin sista cykel tur för denna vecka, lika "taggad" idag som innan.


     


Han tycker verkligen att det är sten kul att få springa bredvid cykeln.

Man kan inte annat än älska denna grabb och hans inställning till att träna.

Lydnadsträning är inte alls hans grej, men cykel, drag och spår är 100% något han gillar.

Visst ibland är det för mycket glädje bakom, men hellre det än en hund som ser ut som den ska typ "dö".


Medans fröken Bella tycker detta med lydnadsträning är super kul och hon är ju så lätt lärd med.

Imorgon ska vi ut och träna lite fröken och jag.

Baileys ska däremot få en runda lös i skogen, ingen cykel förrän måndag.


Jo så var det ju utställning i Kista idag, Svensk vinnare avgjordes.

Super fina "Lilo" blev bästa tik och slutligen även BIR.

Så fick ännu en ny titel i sin långa rad, bara att gratulera.

Bästa hane blev "Tito", en hane som jag aldrig sett live och slutligen även BIM.

Av bilderna jag sett från utställningen, så tycker jag inte alls att han var bäst av hanarna.

Men som sagt jag har ju ej sett han live, men av det man ser så att säga.

Sen är jag inget "proffs" någonstans, utan detta är bara min egen åsikt.

Visst han var väl fin, men tycker det fanns/finns dom som är klart bättre.

Samtidigt som det var kul något annat än rött vann med.

Man håller ju inte alltid med domarn liksom.


Juniortitlarna togs av en hane som kallas "Snatch" och tiken om jag ej minns galet kallas "Sansa".

Ingen direkt chock, men tycker domarn dömde lite lustigt på vissa av juniorerna.

Grattis till er båda som vann!


Bästa veteran blev "Shanaya" (Sugar Daddys E Doodlebabe Of Zican) 13 år och det var ju helt rätt!!!

Hon är så fin gamla damen och finns dessutom i min egen Baileys.

Hon är nämligen morfars mor till honom och alltid tyckt hon är super fin.

BIM veteran blev hanen "Titan".

Så grattis till era titlar.


Nu ska jag ta och rasta mina pälsklingar, sen blir det sängen.

Har haft huvudvärk som kommit och gått hela kvällen, så känner mig rätt trött.

Hoppas ni andra haft en bra dag/kväll med.


Hugs And Kisses





Av Jenny - 3 april 2015 10:06


Solen lyste och det var super härligt, kanon väder helt enkelt.

På eftermiddagen så blev det en skogspromenad med pälsklingarna.

Massa bus och spring i benen, samt lite godis sök fick det bli.


                                                     


Till middag blev det potatisgratäng, fläskkotlett, sås och sallad.

MUMS!!!

Gratängen räcker minst 2 dagar till, så blir väl samma till middag även fredag.

Lördag ska vi ju iväg på påsk mat, så det sista får man kanske lov att kasta.


På kvällen sen blev det film mys för hela slanten.

Först tog vi "BECK-Sjukhusmorden", den var inte fullt så bra som dom innan.

Men helt klart sevärd, under ett klipp från filmen.



Sen rastades dom fyrbenta och så blev det ännu en film.

Denna gång tog vi den omtalade " Fifty Shades Of Grey".

Har ju läst böckerna, så förväntade mig att filmen inte alls skulle leva upp till boken.

Svårt fånga samma känsla mm som böckerna, men den var helt klart sevärd.

Och jag blev positivt överaskad av filmen.

Kvinnliga huvudrolls innehavaren Dakota Johnson gör rollen som "Ana" mycket bra faktiskt.

Men den manliga Jamie Dornan tyckte jag först var ett stort skämt innan jag såg filmen.

Erkänner dock att han gjorde rollen bättre än vad jag först trott.

Klart sevärd film och jag ser fram emot att se dom två kommande med.



En bra dag och kväll som alltid.

Hoppas ni med haft det!


Hugs And Kisses





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards