En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under mars 2015

Av Jenny - 18 mars 2015 23:28



Idag var det inte direkt strålande sol när man vaknade.

Vilket man varit bortskämd med ex antal dagar nu, istället grått och allmänt kallt.

Men jag tog en morgon promenad med hundarna, dom bryr sig inte det minsta om vädret.

Och även jag själv glömmer det snabbt i deras sällskap.

Blev en runda på 40min och väl hemma igen så blev det frukost i form av gröt.

 

Satt vid datorn en stund och kikade runt lite.

Sen bytte jag om för ett pass Bokwa, satan så jobbigt det var.

Kändes i kroppen att det var ett tag sen, men som alltid när man "tränar" så kändes det toppen när det var klart.

Blev en dusch och sen kika lite tv, innan jag dammsög av här hemma.

 

Jag tror att det är löp på ingång på Bella nu, eller det har jag trott ett tag.

Men än sålänge har hon ej börjat, men det märks mer och mer på Baileys med.

Han uppvaktar och juder upp till annan lek än normalt, men då vet jag med mig att dom kan lukta extra gott innan första löpet. Och det ett bra tag innan med, men snart borde det väl komma kan jag tycka.

Hon själv har ju även börjat uppvakta honom lite, så vi får väl se hur lång tid det dröjer.

Skönt iallafall att man har dom åtskilda på nätterna och att dom vant sig med det.

Enbart tillsammans nu när jag finns med, inte en chans att jag lämnar dom ensamma.

Skulle aldrig förlåta mig själv om "olyckan" var framme, inget man vill liksom.

Och det kan gå snabbare än man tror.

 

Sen blev det ännu en promenad med hundarna senare på dagen.

Men denna gång tog jag dom en och en, tycker det är viktigt att dom får egen tid.

Bella och jag tränade lite lydnad och nu sitter det super bra.

Hon är så duktig lilltjejen, ska bli så kul att börja kurs med henne.

Bara man får veta när den drar igång så man kan planera, så är det bara hoppas att den inte krockar med något.

Baileys fick med träna lite och idag var han väldigt med på noterna.

Lyssnade och sökte kontakt med matte, han som annars lätt tappar "fokuset",
Så får säga att jag är otroligt nöjd med båda efter dagen, har nog gjort dom gott att bara få springa i skogen ett par dagar. Även om det då med blir inkallning mm. 

Men det blir ju under lite andra former än om man fokuserar på lydnadsbiten liksom.

 

På eftermiddagen så tog jag det mest lugnt, fick passa brosönerna en stund medans deras föräldrar var iväg en sväng. Gick kanon bra och som alltid mysigt att umgås med dom.

Brorsan körde mig till affären en sväng innan dom åkte hem.

 

Så nu ikväll har det blivit slappa framför tv:n, men vet inte om jag sett så mycket egentligen.

Då jag haft tankarna på annat håll och nu även kommit fram till en plan.

Så nu behöver jag bara följa den, så spännande!!

Inget eller ingen ska få distrahera mig med annat, utan följer denna "väg" nu.

Har världens bästa "mentor", nämligen min underbara mamma, samt annat kunnit folk som stöd och ser ljust på framtiden med hundarna.

Peppad till max och nästa år ska vi försöka ta ännu ett steg i drömmen.

Bara att hoppas att röntgen går som man vill i höst, så är ett delmål avklarat.

Man måste ju börja någonstans och jag har inte bråttom alls.

Men såhär långt är jag mycket nöjd iallafall.

 

Nu ska jag snart hoppa ner i sängen, imorgon är en ny dag med nya tag.

Kommer garanerat sova gott, skönt att ha vänt på livet och numera leva det till 100%.

Istället för som innan, man såg allt negativt och tyckte allt var piss.

Men det är väl så när man har fel folk runt sig.

Nu har jag ju enbart personer som får mig att må bra, resten hålls på avstånd.

Tacksam för mina fina vänner och min underbara familj!!!!

 

Så godnatt säger jag nu!

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

 

Av Jenny - 17 mars 2015 22:08


Idag gick man upp kl 7 och sen var dagen igång.

Rastade hundarna och dom fick sin frukost.

Sen blev det ett 40min pass på motionscykeln för min egen del.

Orken i kroppen är inte helt tillbaka, men det var ändå skönt att svettas lite och man mår bra efter.

Telefonen ringde efter det och det var från ett assistans bolag, som undrade om jag hade tid att komma på intervju.

Var hos en kund i Iggesund, så jag duschade lite snabbt och klädde på mig för att gå iväg.

Kändes ok, men samtidigt väldigt udda hela grejen.

Men vi får väl se hur det gick, känns inte som det var något SUPER ställe direkt.

Samt bara några timmar då och då, men extra pengar är ju aldrig fel heller så.

 

 

 

Väl hemma igen så hängde jag tvätten och sen blev det dagens avsnitt av "Hem Till Gården".

Kände att jag behövde "varva" ner lite så det passade perfekt, man kan ju se i efterhand på tv:n.

 

      

Sen plockade Baileys på min uppmärksamhet när jag satt vid datorn och fick snabbt med sig Bella i det med.

Dom tyckte helt klart att det var dags för en skogspromenad i det vackra vädret.

Matte kunde bara instämma, så det var bara klä sig och sen bege sig ut.

Baileys fick ha sin sele och lina på, medans Bella var lös.

JA jag vet att det är koppeltvång, men Bella drar inte en meter på egenhand och kommer direkt bara matte kallar.

Men Baileys är det värre med om han hittar något intressant, så han får ha lina.

Var ute i 1tim och som alltid hade vi det super härligt.

 

                                                                   

 


Sen så cyklade jag en sväng till affären och efter det lagades middag.

Idag blev det bara sallad, var inte så hungrig och sallad är alltid gott!

Resten av kvällen så har jag bara softat framför tv:n, i sällskap av dom bästa såklart.

 

   

 

Ja det var våran dag då och kan absolut ej klaga det minsta.

Livet leker minst sagt!

 

Funderat lite på VARFÖR jag inte lyssnade på personerna som sa att denna person inte är riktigt frisk i skallen. Men nu har man ju insett det på egen hand och jag får nog lita på vad sägs i framtiden.

Men man vill ju heller ej dömma folk pga massa snack som går, utan bilda sig en egen uppfattning om dom.

För en hel del kan ju ha med avundsjuka osv att göra med.

Dock skulle man lyssnat när det gällde denna, men lätt vara efterklok..

Drabbade mig ej så hårt som tur var, hann dra mig undan innan dess.

Jisses så fel man kan ha om personer!

Inte alltid bra att tro gott om allt och alla.

 

Imorgon ska vi ju tydligen få snö!!!

Eller om det var tors-fre, vilket känns rent ut sagt SKIT!

I och för sig vore det ju inte första gången som SMHI har fel, så kan ju hoppas på att dom har det nu med.

 

Skickar tankar till min fina vän Stephie som ligger sjuk.

Hoppas att du snart är frisk och på benen igen, även din sambo.

 

Nej nu ska jag fixa lite och sen hopp i säng.

Godnatt på er!

 

Hugs And Kisses


Av Jenny - 16 mars 2015 20:14



Även denna dag sol och underbart väder.

Förmiddagen blev det tvätta och ta det allmänt lugnt.

Inget jobb idag heller så blev en promenad till skogen på 45min med hundarna.

Man kan ju liksom inte sitta inne när vädret är så underbart, så gäller passa på att njuta när man kan.

 

                                       

 

Var som vanligt helt super att komma ut i sällskap av dom bästa.

 


 

Dom for som dårar som ni ser, allt för en liten pinne som Bella hade.

Är ju inte så att det finns ex antal till i skogen liksom, man måste ju ha samma   .

Gasellen Bella är ju klart smidigar och snabbare än bulldozern Baileys, men kul hade dom.

Dom somnade gott när vi kom hem igen, medans jag kikade lite tv.

 

Nu ikväll så blev det middag hemma hos bror med familj.

Taco och behöver ju inte ens säga hur gott det var!

Snudd på favorit maten liksom och som vanligt super trevligt.

Nu är man hemma igen och det blir lite tv-tittande innan det ör dags sova.

Imorgon ska man upp tidigt.

 

Snart är väl dom små här med, ska bli kul höra vad det blev mm..

Har ju inte riktigt fått det ur tankarna än, men skadar ju inte att drömma lite.

Så har jag ju även en viss brindle dam i skallen med, verkligen fastnat för den damen.

Så otroligt fin !!!!!!

Men får iallafall kramas med henne snart!

 

Annars så önskar jag mest att jag och underbara Stephanie bodde närmare varandra!

Fan va kul vi skulle ha hela tiden gummsan   .

Tåls ju att tänkas på om man kanske ska ta och packa för att dra neråt en tid kanske.

Om inte för alltid så småningom.

Hmm?!!!

 

Nej nu ska jag ta och kika tv.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

 

 

Av Jenny - 15 mars 2015 16:41



Underbart väder även idag och nu kan man nog säga att våren är HÄR!!!!

Svårt att se att vi ska få mer snö, men man ska väl aldrig säga aldrig i detta avlånga land.

Men jag lever på hoppet att nu är våren här för att stanna!


Idag har det blivit en hel dag i familjens sällskap.

Mamma, bror, Lollo, självklart även småkillarna Patrik och Kevin.

Så fick hundarna vara med också.

Vi har grillat korv, tvättat bil, räffsat löv och bara njutit av denna underbara dag.


         


Finns nog ingen som är så omständigt när han ska äta grillad korv som Baileys.

Iallafall när den är lite ljummen, kall korv slinker ner snabbt.

Men man kan ju bränna sig, så lite smart är han kanske?



 

Ja vi har lite snö kvar, men inte konstigt att det tar tid för all att smälta bort. 

Men oavsett det så har det varit en fanatastisk dag!

När jag räffsat bort löven, så hämtade jag ut mer kompostgaller och förstorade hagen åt hundarna.

Vilket dom tyckte var toppen skulle jag tro.


Man kan faktiskt inte bo bättre än jag gör, för att ändå bo i lägenhet liksom.

Snäppet bättre vore ju hus, men det kommer ju kanske senare.

Perfekt för hundarna här och man slipper bo i en "betonglåda".

Bara en granne vägg i vägg och den märker man inte av, man ses ute ibland liksom.

Men ingen granne som man störs sig på det minsta, så det är också något positivt.

Man har sin egen del som trädgård och kan fixa och dona, vilket jag älskar!

Längtar tills man kan sätta ut blommor mm igen, blir så fint!


Resten av denna fantastiska dag tänker jag inte göra särskilt mycket alls.

Har dammsugit av och torkat golven, så det är även rent och fint inne.

Varit och handlat lite, så nu tänker vi bara vara.

Hundarna tuggar ben och verkar nöjda dom med.


Är så tacksam för allt jag har, min familj och alla underbara vänner!


Hugs and Kisses






Av Jenny - 15 mars 2015 16:28



Efter en dag full med massa trevligheter, så avrundades den med soffhäng.

Först ut var Melodifestivalen 2015 finalen och det är nog ett av dom få år som man kan säga följande..

RÄTT LÅT VANN!!!!!

Måns Zelmerlöw var överlägset bäst med sitt bidrag, vilket både jurygrupperna från dom olika länderna och även svenska folket instämde om.

Så i år kan man vara en stolt svensk över bidraget vi skickar.


           



Så nice låt och ett grymt nummer allt som allt.

Ja visst själva låten påminner om David Guetta's låt "Lovers On The Sun"..



Men det är trots allt en viss skillnad på dom båda och varför inte köra på ett vinnande koncept liksom?

Nä jag tycker fortfarande att rätt låt vann och håller stenhårt på den i finalen av Eurovision.


Efter det så blev det filmen på 4an, nämligen "Alex Cross" och den var grymt bra tycker jag.

Ingen film jag någonsin tänkt se, men den var klart sevärd!


Så när det sedan var dags att sova, så somnade jag väldans gott efter en KANON lördag!


Hugs And Kisses


Av Jenny - 14 mars 2015 19:32



Baileys fick inte följa med när vi grilla och det tidigare på dagen.

Då jag tyckte det räckte med Bella, nyttigt för henne liksom.
Samt så kan han lätt bli lite mycket, ja alltså han blir så glad så kan ett barn "råka" vältas..

 

Men när vi kom hem och man tagit det lugnt en stund.

Så tog jag med mig finingen till skogen så han skulle få springa av sig och få egen tid med matte.

Vilket han tyckte var super i det fantastiska vädret.

Hade sele och lina och lydnaden satt perfekt idag, men vill ej riskera han drar efter någon stackars djurbebis.

Han har ju en tendens att slå "dövörat" till när han känner för det och det är ju trots allt koppeltvång.

Så känns säkrast att ha linan.

 

                                   

 

När vi kom tillbaka hem så somnade han gott bredvid Bella.

Man kan nog säga att det var två nöjda hundar med dagen, sen sitter säkert gårdagen i lite med.

Lång resa, massa intryck osv.

 

 

 

Hugs And Kisses

 


Av Jenny - 14 mars 2015 19:20



Fantastiskt väder idag!!!!

Blev att man var upp till en av alla små sjöar som vi har i detta område för att grilla, pimpla och bara njuta.

Sällskapet bestod av familj och vänner.

Helt fantastiskt var det, även om jag tycker det är lite små äckligt när det smäller i isen.

Bella fick vara med också, även detta skötte hon galant.

Busade med Dimma och hälsade på alla människor.

Åkte bil dit, men det blev promenad hem med Bella och mammsen.

Blev riktigt varmt i solen idag, så HOPPAS jag innerligt att detta håller i sig och att våren är här!!


                                                           


Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 mars 2015 17:26


Ja igår var det då dags för årets första utställning och därmed även Bellas första större.

Tidigare bara ställt henne på 2 inofficiella förra året och det gick ju fin fint.

Men nu var det dags för Strängnäs Int.utställning, det var sammanlagt 700 nånting hundar under dagen.

Av dom så var det 3 amstaff valpar, 1hane och 2 tikar.

Samt 31 vuxna amstaffar och en chans för Baileys att plocka sitt sista cert.

Domare för valparna var Bengt-Åke Bogren och på dom vuxna Åke Cronander.

Samma domare som gav Baileys bästa hane, CERT och BIR i vår officiella debut i Alfta  7/7-13.


Hade inte tänkt ta med mig Bella först, då "hjärnspöken" fick mig att undra om det ens var värt det pga att hon är några cm högre än standard.

Men valde att ta med henne, hon är ju SUPER snygg och klart man vill ställa liksom.

När vi kom dit så tyckte hon att det var lite små läskigt med alla hundar, trängsel och ljudnivån.

Är ju skillnad på en liten inofficiell och en "vanlig" utställning liksom.

Så blir ljudnivån extra hög när dom dessutom är inomhus och på den i Strängnäs är det väldans trångt mellan ringarna med.

Men prinsessan glömde bort det snabbt och när vi väl gick in i ringen när det var tikvalparnas tur.

Ja då hade hon glömt det helt och skötte sig perfekt!

Precis som på föregående inofficiella hon varit på, stod som en klocka och sprang super fint.

Slutade med att hon blev Bästa Tikvalp med HP och slutligen BIM, hanvalpen fick BIR.

Han var super fin faktiskt och jag ler fortfarande åt domarns kommentar åt valet.

"Ledsen tjejer, men jag gillar killar"

Oavsett så är jag super nöjd och fröken fick fin kritik.

Så nu har hon ännu fler fina rosetter på sin vägg <3


                           


Senare var det då dags för Baileys..

Mina nerver var utanpå kroppen och han själv var super taggad, mer än sina vanliga 110%.

Normalt sett brukar dom försvinna bara jag får gå in i ringen, men inte denna gång.

Antar att jag la för stor press på mig själv mm..

Han stod kanon fint, men när det väl var dags att springa så gick det åt helvete!

Drog iväg som att han vore schäfer och jag fick ej ner tempot, så då blev hans rörelser inte alls bra.

Och normalt sett har han kanon bra rörelser, men denna dag var helt enkelt inte vår.

Resulterade i ett VG och 3 i öppenklassen.

Jag tar på mig det helt, inte alls hans fel.

Hade inte jag varit så sjukt nervös, så hade det inte smittat av sig på honom.

Sen står det även i kritiken, som för övrigt är SUPER att han även tycker han är lågställd.

(Står långställd, men det var lågställd han menade)

Och jag kan någonstans instämma, sen han grovnat som han gjort så ser frambenen framförallt kortare ut.

Så ska se om jag kan "slimma" till honom lite och därmed få fram benen mer.

Men vi tar nya tag och kommer igen!

Mamma var så inne i att jag skulle ställa, att hon glömde fota..

Typiskt när han verkligen stod super snyggt.


 



Jag visade även Baileys syster Prada, fick henne att stå så mycket bättre än sist jag visade henne.

Märks att man lär sig mer om hunden när man redan gjort det en gång.

Hon hade också lite gas när det var dags att springa, hon letar ju efter sin matte som är hennes idol.

Men hon stod super fint!

Har inte hennes kritik, men bjuder på någon bild på Prada.

Hon fick VG och slutade 4a i öppenklasss.


     


Allt som allt så är jag ändå nöjd med dagen.

Fick ju träffa massa trevligt folk som man ej sett på länge och allmänt trevligt.

Så glad att jag tog med Bella, nu ska vi kika när nästa blir för henne.

Men tror att jag väntar och hon får gå ut som junior nästa gång.

Så kanske blir Västerås, vet många som ska dit och alltid kul träffa folket.


Hugs And Kisses





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards