En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Jenny - 30 mars 2015 23:17


Idag har det varit grått, trist, regn till och från hela dagen.

Men man brukar ju säga att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.


Tog iallafall cykeln och promenerade upp till macken, så att jag fick pumpa däckena.

Då det alltid ska försvinna lite när den får stå en vinter liksom.


Sen cyklade jag hem och rastade Bella, för att sen ta en cykel tur med Baileys.

Första för i år, började med att jag tog en promenad runt kvarteret så han skulle få värma upp kroppen lite.

Sen tog jag fram cykeln när vi kom tillbaka och då var han ju sitt vanliga Mr 110%.

Tjöt av glädje bara han såg cykeln och sen även dom första 5min av rundan.

Tror dom vi mötte undrade vad "felet" var, men själv är man ju rätt van och kan ej mer än skaka på huvudet.

Han sprang som han hade eld i baken först och jag hade minst sagt lite att hålla i.

Men han lugnade ner sig och turen blev 3km typ sammanlagt.

Ställde in cykeln igen och sen tog vi en promenad för att varva ner kroppen igen.

Vill ju inte att han ska få träninsgvärk eller nå annat skit, så gäller hjälpa med det man kan.


                    


Han fick även lite massage av matte, vilket inte var helt fel.

Sen somnade han nöjd och jag tog Bella med mig på en promenad.

Blev både bus och träning för fröken, vilket hon som alltid skötte galant.

Körde lite sitt stanna kvar med inkallning, samt även där jag återgick till henne.

Hon satt super fint hela tiden och inväntade vad jag skulle säga/göra.


               


Även fotgående i koppel tränade vi på och det är hon så duktig på nu.

Så jag kände att vi skulle testa på fotgående lös för andra gången någonsin.

Och även det gick ju galant, ja jag har godis i handen och det brukar jag ej ha.

Så när jag skulle filma detta, så tappade jag fokus på hennes position när jag bad om sitt.

Vilket resulterade i att hon hamna lite snett bakåt, men annars kan man ju inte annat än säga hon är DUKTIG!!



 
 Andra gången någonsin som vi gör detta helt lös och hon är ju bara lite över 8mån gammal.

Mattes duktiga lilla tjej!!


Så idag har jag varit riktigt nöjd och stolt över mina fyrbenta, träningen ger resultat minst sagt.

Även på eftermiddagen sen tog jag en sväng med dom båda.

Dels för att Baileys skulle få komma ut igen efter sin cykeltur och sen för att det är rätt mysigt.

Oavsett om solen skiner eller ej.


Blev soppa till middag ikväll, enkelt och gott.

Annars så har jag fortsatt se "Sagan om ringen" triologin, såg klart andra halvan av första.

Och även hunnit se den andra filmen med.

Så har bara den sista kvar nu och dom är ju lika bra än, bättre filmer får man nästan leta efter.

Ja det skulle väl vara "HOBBIT" triologin och sen "Twilight" filmerna då.

Grymt läckert gjorda allihopa.


Nu tänkte jag strax krypa ner i sängen, hoppas innerligt att vi snart får tillbaka solen.

Är ju lite trist som sagt när det regnar och är grått.



Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 mars 2015 23:08


 


Dagen bestod ju av enbart regn, så blev inte mer än korta promenader med hundarna.

Annars så har vi myst inne i värmen och kikat filmer.

Blev ju så att jag såg första "HOBBIT" filmen i lördags, då den gick på 4an.

Av någon anledning så har jag ej sett den innan, trots att jag ÄLSKAR "Sagan om ringen" triologin.

Men iallafall så blev det ju av nu då och den var faktiskt riktigt bra.

Så denna regniga söndag har jag sett andra och tredje delen av "HOBBIT" triologin med.

Alla var som sgat minst lika bra gjorda som ringen filmerna, märks att samma regissör gjort dom alla.

Ett måste att ses om ni ej gjort det, tycker jag då!


När dom var färdiga så blev det även första filmen av ringen filmerna.

Kände att det var dags att "damma" av dom när jag ändå höll på.


Så här hemma har det inte hänt mycket alls idag, rätt skönt att ha sådana dagar med.


Jo jag har ju fortsatt smida planerna med Stephie och är till 90% klart.

SKA BLI SÅ SATANS KUL!!!!


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards