En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Jenny - 6 mars 2015 22:37



Igår kväll så blev det bestämt att en vän, som jag inte träffat på 6år skulle komma hit.

Vi har pratat om det förut, men det har liksom inte blivit av.

Vi har båda haft vårt som tar vår tid osv..


Men idag så kom hon hit iallafall och det i sällskap av sin sambo.

Så grymt kul att ses igen och det kändes inte alls som det gått så många år sen sist.

Men vi har ju haft kontakt hela tiden och har ju haft "koll" på varandra genom nätet.


  


Haft en toppen dag med massor med skratt, prat och minnen.

Och det är helt klart något vi måste göra om SNART, vet att det dels är mitt eget fel.

Då jag är en hem tam tjej som är rätt dålig på att åka iväg.

Även om jag alltid har kul när jag väl gör det, så får väl ta mig i kragen och ta mig till mina underbara vänner som jag "lämnade" kvar neråt landet.

Hur det än är så var det ju jag som tog steget och flyttade iväg liksom.

Men sen tror jag inte alla skulle uppskatta bli besökta av mina fyrbenta som ingår i sällskapet.

Eller det är lite så jag tänker, har man ej djur själv så kan man nog bli lätt chockad få besök av två levnadsglada amstaffar.

Fast då känns det ju iofs inte som mitt problem, dem ingår i mitt "paket".

Så jag borde väl sluta tycka och tänka så kanske.



Hundarna har legat totalt utslagna sen vårat besök åkte hem.

Dem fick ju massa godis och ben, så dem är nog rätt överens om att just detta besök snart får komma tillbaka.

Inte alla som kommer och skämmer bort, låter dem vara i centrum liksom.

Så dessa två personer ligger nog högt upp på "like" listan hos Baileys och Bella nu.


Har haft en "down" period några dagar nu och känt mig allmänt less.

Hade ju lovat mig själv att inte låta saker "tynga ner" mig, men ibland får dem greppet om en oavsett.

Men nu känner jag att jag har accepterat läget och ser det positiva istället.

Ibland måste man ju falla, för att sedan börja se det bra i saker och ting.

Sitter jag och funderar lite allmänt på detta med "hunderiet", en tik till skulle ju ej sitta fel.

Vi får se hur det blir mm, mycket som ska klaffa mm.

Men det är ju detta jag vill hålla på med, men tankarna snurrar för fullt.


Har även snackat en hel del med en annan tjej den senaste tiden.

Och kan bara säga att jag "diggar" henne mer och mer, så störtskön!

Fan att vi inte bor närmare varandra, så kul vi skulle haft minst sagt.

Men oavsett skönt veta att man har underbara människor runt en, som man kan ringa i vått och torrt.


Ja så fortsätter ju nedräkningen till Strängnäs.

Har inte bestämt mig om Bella ska få åka med eller ej.

Vet ju att hon är hög, så skulle domarn säha något så är jag fullt medveten om det.

Men sen är det så att det verkar som fröken är på G in i löp och så besparar jag gärna Baileys den resan ihop med henne. Och hon får snällt stanna hemma, eller ja hänga hos en vän och dennes hundar under dagen.

Men vi får se hur jag gör, velar som sagt hela tiden.


Pratat mer med personen som fångat mitt intresse med.

Ska ta en fika någon dag när det passar, ska bli kul!

Lutar åt nästa helg, men det återstår att se.

Verkar som det mesta rullar på åt rätt håll och det gör ju allt lättare minst sagt.


Nej nu ska jag kika lite tv, sen blir det däcka i sängen.

Känns som man kommer sova riktigt gott efter denna dag.


 


Hugs And Kisses








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards