En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Jenny - 16 februari 2015 22:46



 


Det är tack vare min mamma som min dröm om att äga amstaff blev verklighet.

Vi har köpt dem ihop, Baileys är ett gemensamt val.

Men mamma var den som "föll som en fura" för Bella och det är jag så tacksam för idag.

För en trevligare tjej kunde vi ej ha och hon utvecklas super fint.

Men älskade mamma har gått i egna tankar ett tag, då insett mer och mer att denna ras är mycket hund för henne. Hon har ju trots allt en whiplash och dras med, men ville ändå stötta min dröm till 110%.

Visst dem har alltid känts som mina, då jag lägger ner all tid på dem.

Men nu känns det mer på riktigt, men så skönt att ha hennes stöd, kunskap mm i ryggen.

 

Så ikväll satte hon mig ner, berättar hur hon känner mm och att Bella numera är bara MIN!!!

Från och med nu är hon verkligen MIN prinsessa och jag blev både chockad, samt rörd.

Gällde även Baileys såklart, men där får hon inte kliva av någonsin.

Även om han med är min så vill jag att hon står kvar.

Han är den som är starten på min dröm och utan mamma hade den inte blivit verklighet.

Så en självklarhet att hon ska ha ett "finger kvar i spelet".

Samt även på kenneln, utan henne hade jag ej varit där jag är idag med mina hundar.

Tusen tack igen mamma, du är världens bästa och jag är dig evigt tacksam för allt du gjort/gör.


 

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 16 februari 2015 15:15



Fick frågan av Sofie om vi skulle ses nere på ängen med hundarna.

Men då hon väntade viktigt samtal, så blev det hennes sambo Micke som kom istället.

Tog bara med mig Bella, då deras ena staffe tik löper.

Och det vore ju lite taskigt mot Baileys minst sagt, så Bella fick busa ensam med de 3 tjejerna.

Inget hon direkt klagade över.


                 


Var som sagt kallt som bara den, men hundarna njöt iallafall.


Lagade lunch när jag kom hem och sen satt vid datan en stund.

Så har jag dessutom fått beröm för mitt hundägande idag, värmde MASSOR!


Tog en promenad med Baileys så vi kunde möta upp mamma vid bussen med.

Stackarn tjöt av glädje då han trodde vi skulle ut och åka.

Blev lätt besviken när han upptäckte så inte var fallet.


       


Hemma i värmen igen och kikar dagens 2 avsnitt av "Hem till gården".

Och sen får vi se vad man hittar på, men då hundarna fått sitt.

Så kan man nog iallafall med gott samvete slappa lite resten av eftermiddagen.



Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards