En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Toppen lördag!!!

Av Jenny - 24 januari 2015 16:39


   


Blev en förmiddags promenad med mina två finingar, skönt att komma ut idag då det inte var så många minus.

Hörde en man som skrek till och när jag tittar så springer en katt framför nosen typ på hunden han höll i. Vilket resulterade i att hunden drog till i kopplet, rätt normal reaktion av hunden kan jag tycka. Syntes dessutom att det var en yngre hund, men iallafall så drog mannen till och sen rappa hunden med rejäl styrka rakt över ryggen några gånger. Syntes att mannen inte var nykter när dem gick lite framåt, men iallafall och det var även en onykter kvinna i sällskapet. Kanske inte borde ha hund överhuvudtaget kan jag tycka, men nu är det som det är. Både Baileys och Bella tittade som förtrollade, antar att dem båda reagerade på att hunden skrek till. 

Dem försvann dock in bland husen sen och jag hann ej se vart.

 

Sen kom bror med familj ut en sväng och Patrik ville stanna här hos oss. Och det fick han ju såklart, mysigt att få ha busen här.. Mamma och han skulle ta en promenad till affären, men när dem kommit nästan halvvägs så upptäcker mamma att hon glömt plånboken hemma, så det var bara att vända och komma hem igen. Så då bestämmer jag mig för att ta Bella och följa med dem. Nyttigt för fröken att få se lite folk, hundar, bilar osv. Hon har inga problem med något av det, men det skadar inte med mer träning för det.

 

       

       

 


Patrik var super lycklig när han fick hålla i kopplet och gå med Bella, gick kanon bra och dem var båda så duktiga.

Kanske kan bli en liten handler av denna kille?   ...

Inte skulle faster klaga direkt iallafall. 

Medan mamma gick vidare till affären, så stannade jag, Patrik och Bella vid skolan. Så Patrik och Bella fick busa av sig lite, vilket man lugnt kan säga att dem gjorde. Vet inte vad Patrik får all sin ork ifrån.

 

       

        

 

Kopplade sedan Bella, så Patrik fick åka stjärtlapp utan att ha bus tjejen runt sig.

 


 
 
 

Lycklig kille minst sagt och sen kom mamma, så gick vi hem.

Väl hemma igen så somnade Bella och Patrik fick pirog, samt lite dricka.


       


Sen blev det tv-spels mys för hela slanten. Först så körde Patrik lite ensam och sen körde vi mot varandra.

Han har blivit riktigt duktig på att spela nu, när han väl lyssnar och koncentrerar sig vill säga.


     


När han hade spelat ett tag så ville han se film istället, tror han är lite trött efter denna dag.

Så han bädda ner sig i soffan och såg "Ninja Turtles" innan pappa/bror kom för att hämta honom.


Helt klart en mysig dag har vi haft och tror Patrik kommer somna gott ikväll. Kommer iallafall jag   .

Blir ju ett annat "tempo" när man har små grabbarna här liksom, än när det bara är jag och hundarna.

Hundarna ligger redan sött och sover, men dem vaknar nog snart till liv igen.


   


Hugs And Kisses

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards