En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Julafton 2014 <3

Av Jenny - 25 december 2014 13:04



Så var dagen här och vi fick verkligen en vit jul minst sagt.

Fått en hel del snö igår och även inatt, samt att det fortfarande snöar.

Precis som det ska vara på självaste julafton.


Började dagen med att låta Baileys dra pulkan full med alla sopor från gårdagen.

Vilket han älskar och samtidigt lite extra motion för grabben.

När vi kom tillbaka hem på vår gård, så var grannen ute för att skotta i sällskap av sin hanhund Rambo.

Så han och Baileys fick busa loss lite, vilket gick kanon och det trots att Rambo lät en hel del.

Så skönt att ha en hane som Baileys, som är så säker i sig själv och det gör att han inte behöver hålla på att hävda sig hela tiden mot andra hanar.


Sen gick jag in med Baileys och tog med mig Bella ut, så fick hon vara med när jag skulle skotta våran uppfart.

Och grannen var fortfarande ute med sin hund, så nu fick Bella och han busa loss.

Fast denna gång hade jag mobilen med, så tog lite bilder.


                   


Sen så blev det skinksmörgås till lunch och lite slappa i soffan. 

Vid 13.30 kom bror och hämtade upp oss, så bar det av hem till dem för att mysa mm..


                         


Vi är nog alla eniga om att vi hade super trevligt och alla var nöjda över sina julklappar.

Vi hade ju sagt att vi inget skulle köpa till varandra, men som vanligt höll ingen av oss det.

Nedan kommer det jag fick och jag är mycket nöjd, huvudsaken är ju man får fira med dem som betyder mest.


 


Fick även kennelnamnet av mamma, samt 500kr av pappa.


Mamma och bror lämnade oss andra en stund, då mamma hade tid på akuten för sin smärta när hon andas mm..

Och det visade sig att det var tur hon kollade upp det, ensidig lunginflammation och ett infektion värde som var skyhögt! Så inte alls bra, men hon fick mediciner så nu hoppas jag det vänder.

Inte minsta kul att se sin mamma så dålig...


Vi åkte hem mot kvällningen och då var vi båda rätt sega, men samtidigt nöjda.

Klart värt att få umgås några timmar med dem som betyder mycket, även om man är sjuk och sen efter känner sig typ död.

Blev ut med hundarna och sen soffläge resten av kvällen, ja efter en varmdusch.

Fick självklart även en bild på hundarna med sina julklappar dem fått.


 


Allt som saknas på den bilden, är USA lakanen som jag ska ha till Bellas utställningsbur.

Måste ju ha lika till dem liksom, men hämtar ut det imorgon på Konsum.

Vet att det kommit men ej funnits tillfälle att hämta det.


Hugs And Kisses







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards