En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

En kanon fredag!!

Av Jenny - 15 november 2014 00:03



 

Haft en kanon bra fredag, den har liksom varit precis så bra som jag vill att den ska vara.

Började som vanligt dagen med att rasta hundarna, sen frukost för dem och sedan mös vi ner oss i soffan i väntan på att även mammsen skulle vakna.

Men när kl var 10.15 och hon fortfarande ej vaknat, så började jag städa ändå.

Damsuger ju varje morgon, då jag vill ha rent och fint hemma trots att man har hundar liksom.

Dem drar ju in en del och sen så blir det ju päls mm lite här och där.

Och idag så torkade jag även alla golven, så det doftade ljuvligt.

Mamma vaknade av damsugarn, så jag tog även hela övervåningen och körde igång tvättmaskinen.

Mamma verkade tro att jag blitt galen eller något, men jag tycker om att jag numera kommer upp på morgonen.

Samt att jag fått rutiner i vardagen, med eller utan jobb.


 


Brorsan kom förbi vid lunch så mamma skulle hjälpa till och se om dem kunde få bort fläckarna, samt lukten efter att Patrik kräktes i bilen. Och det gick fin fint det och medan dem fixade med det, så lagade jag lunch åt oss.

Blev pytt i panna och stekt ägg, vilket är något jag blivit som galen i.

Från att inte gillat det alls liksom.


När brorsan åkt så blev det upp till skogen här bredvid med Bella-bus och mammsen.

Hon fick leta upp mig några gånger, jag gick bara mellan 50-80m.

Men man får ju vara bussig första gången liksom.


 


När vi kom hem med lilltjejen, så bytte vi till Baileys.

Vi var ute i nästan 1tim och även han fick göra några personsök men det längsta till honom var c:a 700m.

Det är ju så kul och se hans egen glädje och iver när han ska få använda nosen.



 

Man kan väl säga att han är minst sagt "taggad" när han drar iväg för att leta upp mamma.

Väl hemma igen så fick han gå in och vila i hundrumet med Bella, efter att hon fått kissa.

Själv bäddade jag ner mig en sväng i soffan med sällskap av Boss, framför dagens 2 avsnitt av "Hem till gården".

Sen fick även dem andra två komma ut och hänga med oss tvåbenta.

Blev lite bus mm..



 
 

Dem är ju för "goa" flocken här hemma.


 


 


Ikväll så kom Annica förbi en sväng på kaffe och pratstund.

Alltid lika trevligt, aldrig fel med äkta vänner liksom.

Visst vi har haft våra "duster", men det har egentligen bara varit missförstånd mm.

Skönt att ha någon mer än mamma att prata med om detta, Annica är även lite ledsen över vårat beslut att sälja Boss. Då hon med fastnat nå otroligt för denna fantastiska lille kille.

Får se om hon kan bearbeta sin sambo till att han ska få flytta till dem, det hade ju varit kalas liksom.

Då finns han ju ändå nära fortfarande.

Älskade mamma lärde Boss "sitt fint" nu ikväll med, så kul för han är så OTROLIGT lättlärd.

Till skillnad från Baileys som tog LÅÅÅÅÅÅNG tid att lära samma sak, likaså "tassen".


Så trots att det hände massa drama, som jag ej vill skriva om alls.

Och att vi tagit ett otroligt tufft beslut, så har det ändå varit en otroligt lyckad dag.


Men nu ska jag ta dem fyrbenta och gå för att krypa ner för natten.

Så godnatt på er.


Hugs And Kisses






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards