En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jenny - 6 oktober 2014 22:07



Då prognosen sa att det skulle regna idag, så tog jag aldrig fram blod igår.

Så det blev en sväng till skogen med båda grabbarna istället, passade på medans det var uppehåll.

Så dem fick springa av sig och busa ordentligt, körde även lite godis sök.

Men nu har jag tagit fram blod för att lägga viltspår åt Baileys imorgon, även om prognosen säger att det ska regna lite då med. 

Får väl klä  på mig regnkläder mm och Baileys regntäcke så fixar vi det oavsett.

Är ju bra tränat i sånt väder med, kan ju råka ut för det på proven sen liksom, men klart att det är roligare med fint väder.

 

Ikväll så tog jag en promenad med grabbarna, vi stötte på både rådjur och en liten hare.

Grabbarna tyckte det var himla intressant och hade nog helst sprungit efter, men det gick ju ej då dem var i koppel.

Var även en hel del trafik måste jag säga, för att vara i denna lilla håla.

Men självklart hade vi våra reflexer på oss, grabbarna sina västar och jag min.

 

             

 

Har även blinkande halsband åt dem, men idag struntade vi i dem.

Förstår mig inte riktigt på dem som är ute och går, cyklar mm utan reflexer när det börjat mörkna...

Är man inte mer rädd om sitt liv än så?!!

Idioter anser jag.

 

Var och tog en fika och cigg med Mimmi nu ikväll, alltid lika trevligt.

Annars så har jag faktiskt inte gjort så mycket idag eller ikväll.

Fått lite mer av det jag vill sälja sålt idag, kul att det kommer till användning hos andra, istället för att bara ta plats här hemma liksom.

 

Nu ska jag kika på Paradise Hotel, ha en trevlig kväll alla finingar.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 oktober 2014 13:08



Skit väder!!!

Regn, regn och mer regn!

Ja jag vet att man säger " det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"...

Men för mig som har en långhårs hund, så finns det faktiskt dåligt väder!

Även om man har overall mm så är det inget väder man uppskattar liksom, Boss själv bryr sig inte det minsta.

Men jag gör, då man inte orkar föna mm ex antal ggr om dagen.

Men skulle absolut inte vilja byta bort honom, han är en sån underbar liten kille.

Ja visst att avel mm har med saken att göra, men något rätt måste jag ju göra som får så trevliga hundar liksom.

Om man nu bortser från "pirayan" som bodde här förra året, men så kan det vara ibland.

Var ej rätt hund för mig och jag ej rätt matte liksom, alla kan ju inte vara en "match in heaven".

Oavsett så måste jag säga att man saknar henne ibland, men vill absolut ej ha en sådan hund.

Men hon var däremellan så charmig och fin titta på med, så liksom ändå trist.

Ja blandade känslor minst sagt.

Men går allt som planerat så finns det ju en ny tös här hemma nästa år, vilket jag LÄNGTAR till!

Ska bli så kul och hoppas innerligt inte att det blir samma sak.

Men det tror jag inte, trevliga föräldrar och uppfödare så ska nog bli kanon.

 

Så denna dag spenderades mestadels inne på grund av vädret.

Men man fick massor rensat här hemma och städat, så blev det lite rök och prat med Mimmi.

Grabbarna bryr sig inte så mycket om att bara få ta det lugnt en dag, kan nog dem med uppskatta.

Så får bli en sväng imorgon så dem får springa av sig istället.

 

Kvällen spenderades med film och mys.

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 6 oktober 2014 12:48



Började denna dag med snabb rastning av hundarna efter frukost och sen tog jag mif ett "Bowka" pass.

Fy fan va usel man är på takt måste jag säga, men det kanske blir bättre med tiden.

Om inte så känner jag iallafall att det ger något och rätt kul med.

 

Sen fick grabbarna ut och kissa, jag körde lite apportering med Boss på gräsmattan.

Satte sedan in honom i hundrummet och bestämde mig för att ha lite egen tid med Baileys.

På med sele och lina så gick vi till skogen för att se om vi kunde hitta lite svamp.

Vill ej ha honom lös då, då jag känner att jag inte har 100% koll på vad han gör om jag tittar efter svamp.

Så kanon ha sele och lina på då tycker jag.

 

                   

 

Hittade en del höstisar, men lämnade även denna gång.

Då dem behövde växa på sig en del, så hoppas dem hinner det innan det riktiga kylan kommer.

Baileys njöt massor av att vara i skogen 1,5tim med matte, dock så rullade han sig i något som stack  FAN!.

Så när vi kom hem åkte han ner i badkaret och sen fick han vara i hundrummet med Boss.

 

Blev en sväng ner till Mimmi sen för fika och annars var jag bara hemma och fixade.

Började rensa i garderoberna, kläder som man aldrig använder kanske någon annan kan ha glädje av liksom,

En del helt nytt och en del bara använt någon gång.

Så istället för att samla damm och ta plats här hemma, kanske man kan få in någon krona och göra något skoj för liksom.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 oktober 2014 11:05



Började med en promenad med mina grabbar som vanligt och sen även ett "Bowka" pass framför tv:n.

Sen blev det en dusch och man vek in tvätten.

Efter det så satte jag mig för att kika på nästa års skk utställningar, gick dock ifrån datan för att hämta dricka.

Och gissa om jag fick mig ett gott skratt när jag kom tillbaka?!

 

   

 

Baileys hade hoppat upp i stolen och tittade väldigt intresserat på datan.

Som att han förstod precis vad det var frågan om och ville komma med en egen åsikt.

Mattes älskade kille, han är så sjukt speciell och har sådan personlighet.

Man har då aldrig tråkigt med honom, det är en sak som är säker..

 

Sen ringde bror och sa att Patrik ville komma ut hit igen, självklafrt fick han det.

Då jag dessutom visste att Enyo var ledig från dagis, dem har ju så kul tillsammans.

 

 

 

Så när han kommit gick vi ner till dem och leken var i full gång.

Patrik hämtades vid 15.45 och sen åkte jag med Mimmi en sväng till stan.

Hon skulle köpa kompostgaller för att stänga av till trappen bla så att lille Rex ej tar sig upp för den.

Vi var förbi Albert&Herbert med då hon skulle ha skor, jag skulle inget köpa.

Men kunde inte motstå denna "plånbok" att ha kort och sedlar i, då den är som gjord för mig.

 

 

 

Kostade bara 20kr som var som hittat, efter det så gick vi över till Kjelles för att se om dem hade kompostgaller.

Vilket dem hade, men tog 229kr för 4st, rena rånet!!!

Så det blev inga där och vi åkte till Maxi då det skulle införskaffas godis till Mimmis barn bla-

Efter det Ö&B för att se om dem hade kompostgaller kvar, då jag vet att dem bara tar 79kr för 4st.

Men det var helt slut hos dem, så sa att dem kunde låna 2 sektioner av mig.

Så åkte vi hem istället.

 

Väl hemma så fick Baileys och Boss mat, sen tog jag en promenad med dem.

 

           

 

Lagade middag, sen gick jag ner för att fika och röka med Mimmi.

 

   

 

Hon köpte någon "smörbulle" när vi var på Maxi, så den testade vi när vi drack gokaffet.

Och den var helt ok, inte allt lika söt och sockrig som den såg ut.

Pratade lite och sen så gick jag hem, mös ner mig i soffan framför tv:n.

 

Bra dag även detta.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 oktober 2014 10:44



Idag börjades dagen som vanligt med en promenad med grabbarna.

Sen fick lille Boss sig ett välbehövligt bad, skulle gjort det när jag kom hem från min utlandsresa.

Men inte haft orken, men nu tog jag tag i det och han är åter fin igen.

 

   

 

Strax innan jag var klar med föning och borstning, så kom lille Rex hit för att hänga med oss medans matte var oi skolan på eftermiddagen.

Funkade kanon, han pep lite precis när han sattes in i hundrummet.

Men var bara någon minut och sen somnade han lugnt, Baileys höll honom sällskap så att han slapp sitta helt ensam.

 

     

 

Och när Boss var färdig så kom Patrik, han frågade dagen innan om han fick komma till faster.

Så han busade lite med Boss och sen fick även Baileys, Rex komma ut och kissa.

Sen somnade dem alla 3 gott inne i hundrummet.

 

 

 

Patrik satte sig på golvet för att lägga ett av pusslen som vi köpt till honom.

125bitar är dem, jag hjälpte honom med att sätta ihop "ramen" och sen försökte han på egen hand.

Jag hjälpte honom med någon enstaka bit till, men annars så fick han ihop det helt på egen hand.

Tycker jag är super duktigt för att bara vara 4år, det står på dem att det är för 6-10år.

 

   

 

Efter pusslet så satte jag på filmen "Bilar", alltid den han vill se när han är hos faster.

Medans han satt och kikade på den så lagade jag mat, han önskade sig köttfärssås och makaroner.

Så självklart fick han det, man måste jubli lite bortskämd när man är hos faster liksom.

Innan vi satte oss för att äta så tog jag ut lille Rex så att han fick kissa, då han hade vaknat till.

 

        

 

Vi åt och sen kom Mimmi för att hämta hem Rex och även Enyo var med.

Så det blev så att vi gick ner till dem, då Patrik väntat på att Enyo skulle komma hem.

Sen var leken i full gång.

 

 

 

När Enyo och dem hade ätit sin middag sen, så tog jag med mig Patrik och Enyo till skogen.

Mina fyrbenta grabbar behövde få komma ut och springa lite.

Och aldrig fel att "rasta" busarna samtidigt liksom.

 

                             

 

Alla 4 sprang runt och busade hel del och trodde väl att tvåbenta såväl som fyrbenta skulle vara rätt trötta och nöjda. Dem fyrbenta somnade rätt snabbt, men dem tvåbenta var det fortfarande full fart på.

Senare på kvällen så kom bror och hämtade Patrik, han skulle sovit hos faster.

Men ville åka hem istället, börjar bli en vana när det är slutlekt och man ska sova.

 

Så på kvällen sen så mös jag ner mig i soffan efter en dusch och kikade tv.

Var en grymt mysig dag allt som allt och jag somnade rätt snabbt när jag väl krop ner i sängen.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 oktober 2014 10:13



Min granne och vän Mimmi ville ha hjälp med att försöka få stå bilber på sin lille Rex.

Självklart ställer man upp och hjälper till liksom, måste säga att han var duktig för att vara färsta gången sen han kom till dem.

 

   

 

Jag ställde och Mimmi fick ta kameran.

Så nu är det bara att träna på för matte, då dem ska debutera i ringen 22/11 på vår inofficiella här i Hudik.

Kul att ha någon så nära som med vill åka runt på utställningar, så mycket lättare då liksom.

 

Tog även fram Baileys så jag skulle få lite nya kort på honom.

Satan i gatan va han utvecklats sen juni, då vi sist tog stå bilder på honom.

Här kommer två uppställda, tycker han är så LÄCKER!!!

 

   

 

Tog även fristående på honom..

 

     

 

När jag ser dessa så LÄNGTAR jag ännu mer till 12/10, då är det äntligen dags att vänstervarva med honom.

Har ju väntat hela sommaren på att han ska bli 2 år, så vi får börja "jaga" det där magiska sista certet för champion titeln. Och nu är det alltså äntligen dags.

Sen har vi Terrierklubbens utställning i Sollentuna den 8/11, sen mässan 13/12.

Vore så underbart roooligt om han kunde plocka certet i Sundsvall eller Sollentuna och vara klar till mässan.

Sundsvall blir vår 6e officiella utställning bara, har ju inte visat honom super mycket.

Så även om han är 2 år, så är han ju väldigt sparsamt visad och ändå redan på jakt efter titeln.

Jag kommer att ha inställningen att vi fixar det, men gör vi det inte i år. 

Så vet jag att dagen kommer att komma, vet att jag har en snygg hund och som mycket väl håller i konkurensen.

Är bara en tidsfråga, då jag absolut tycker Baileys ser ut som en amstaff ska och sen så har han dessutom rätt höjd. Ingen "giraff" som många av hanarna är idag.

 

Även Boss ska ut och visas en del, fanns ingen plan för det innan mässan.

Men nu ska han ut på Mårtens utställningen 9/11 i Enköping, är en inofficiell för hundar mellan 4-12mån.

Hans uppfödare kommer att visa honom där, så hon får känna lite på honom innan mässan.

Sen så ska jag visa honom på vår inofficiella 22/11 med, så han får mer träning.

Även Baileys ska ut på den, då det gynnar vår egen klubb liksom.

Samt att jag tycker att det är så kul med inofficiella, inte samma "allvar" mm..

 

Får se om jag även anmäler Boss till den inofficiella i Njurunda 28/11, Mimmi vill åka dit med Rex.

Så kanske passar på att få en till utställnings träning på Boss, samt att mamma kanske visar Baileys där med.

Vi får se hur vi gör, men oavsett så känns det så kul att grabbarna kommer ut.

Såklart extra spännande med Baileys, då han har två officiella att jaga certet på.

 

Hugs And Kisses

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards