En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 28 september 2014

Av Jenny - 28 september 2014 19:22



Nämligen att jag ÄNTLIGEN fått min tatuering av min bäste vän Baileys.

Jag visste ju vilken bild på honom som jag ville använda, nämligen valpbilden som vi fastnade för när vi skulle bestämma vilken av valparna.

 

 

 

Nämligen denna ovanför, bara älskar den.

Ville inte använda en av dem bilderna där han är äldre för att han hela tiden blir grövre mm..

Så valde denna favorit bild, då han alltid kommer se ut exakt så som liten.

 

Jag var lite nervös när det väl var dags att göra den, även om jag var super nöjd med ritningen av den.

Men man är ju alltid orolig över att slut resultatet inte alls ska stämma med orginalet.

Att tattueraren kanske tagit på sig något som han inte alls "ror i land" liksom.

Men jag blev stum och så rörd när jag fick se den klar.

 

 

 

Jag är SUPER nöjd och jag skuller absolut rekomendera fler att gå just till honom om dem är i Side.

Ali är grym på det han gör, har ju sett fler som han gjort och alla är kanon bra.

 

Så nu pryder min bäste vän och "once in a lifetime" hund för alltid min vänstra arm.

Och jag ångar mig inte det minsta...

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 september 2014 10:06


 

Varit ett tag sedan jag bloggade igen, men har ju varit utomlands.

Fick ju äntligen åka "hem" till Side/Turkiet igen 14-23/9 och jag njöt av varje sekund av det.

Älskar verkligen att vara därnere, träffa alla underbara människor man lärt känna genom åren mm..

Denna gång hade jag med mig en vän ner, Nataly som jag tror hade en bra semester.

Solade, shoppade, åt god mat och vi var ut i stort sett varje kväll.

 

 

Baileys skulle ju varit hos Mimmi och Andreas, medans Boss skulle varit hos Mikaela med familj.

Men då Mimmi och Andreas, skaffade en egen valp på lördagen innan vi skulle åka.

Och Annica, en annan vän och granne erbjöd sig att ta båda mina grabbar.

Så fick båda vara hos henne, så att jag slapp dela på dem och sen fick Mimmi och deras valpå landa i sitt hem.

Istället för att direkt vänja sig med att det finns en annan hund, som sedan skulle försvunnit när jag kom hem.

Allt hade gått toppen med mina grabbar..

 

Var ut och käkade med Annica på kvällen när jag kom hem och sen så fick jag äntligen träffa grabbarna,

Som jag saknat dem, framförallt Baileys.

Annica berättade att Boss ridit en del på Baileys mm och jag upptäckte det själv rätt snabbt när vi "landat" hemma igen. Han försökte tillrättavisa Baileys hela tiden mm, märks att han är könsmogen och blivit "stor" kille.

Första dagarna kände jag att vafan, såhär vill jag ej ha det mellan grabbarna.

Boss kaxade en hel del mot Baileys, han fick inte ens gå där han ville om det inte passade Boss.

Men efter att matte visat att det inte är ett acceptabelt beteende mm, så har nu lugnet infunnit sig mellan dem igen.

Visst jag har fortfarande koll på dem, men verkar som det är som vanligt igen.

 

Igår så var jag först i stan på dagen med Mimmi och Andreas, dem skulle shoppa vinterkläder till barnen mm.

Så jag hakade på, köpte nya mysbyxor och en STOR tshirt att ha på kvällarna när man myser ner sig i soffan.

Samt så köpte jag reflex västar till grabbarna, då det börjar bli mörkt på kvällarna nu.

Fick dock sy in dem lite under magen och så, då ingen av tillverkarna verkar ha tänkt på hur hanhundar kissar liksom.

Men nu sitter dem perfekt och grabbarna syns i mörkret.

Visst jag har ju även blinkande halsband åt dem, men Boss som är kolsvart kändes som han behövde få mer hjälp att synas. Då rätt många kör som svin, vissa har ju inte ens körkort ens.

Helt sjukt men sant, så jag vill vara säker på att vi syns ordentligt.

 

På kvällen sen så åkte jag, Mimmi och Andreas för att käka på Route 84 i Forsa.

Och som vanligt var det mums, men jag måste säga att jag tycker O'learys inne i Hudik är så mycket godare.

Men man tackar ej nej till något av dem, men fick jag välja så väljer jag "Olle" alla dagar i veckan.

 

Proppmätt som man alltid blir efter ett besök på något av dessa ställen.

Så blev det rastning av grabbarna när jag kom hem, sen en dusch och på med mina nya myskläder.

Så SKÖNA var dem och jag mös ner mig i soffan med mina fina grabbar.

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards