En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Jenny - 9 september 2014 19:55




Började dagen med att ta en kort sväng med grabbarna, sen fick dem sin frukost och busa ute i "hagen".

Jag tog en sväng in till Hudik med Annica, hämtade bla upp väskan hos brorsan. Då han glömt den varje gång han kommit ut hit och jag ville vara säker på att den finns här när det är dags att åka på söndag.

Så fixade vi ärenden som Annica hade, köpa kaffe kapslar mm..

Skönt att komma iväg en stund liksom.

 

Väl hemma igen så slog ångesten till ordentligt!

Jag har under en längre period mått sisådär, men antar att jag maskerat det bra.

Då ingen runt mig frågat mm..

Men är det något jag kan så är det slå på ett leende och låtsas som allt är toppen med så.

Har låtit tråkigheter, andras problem, tankar och tycke totalt slå ut mig.

Påverkat mig så sjukt mycket på ett negativt sätt, jag har tagit mat/godis som tröst.

Då det "tröstat" för stunden liksom, vilket egentligen är korkat.

Omfånget har ökat drastiskt, orken gått ner till noll och man känner sig som en flodhäst.

Och när man tittar på sig själv i spegeln så vill man bara gråta, fyfan!

Med andra ord inget positivt alls med det, mer än just då man stoppat det goda i munnen.

Förstår inte själv att jag låtit det gå såhär långt, men antar att när man mår dåligt mm.

Så der man inte allt riktigt klart, utan man tar "trösten" och fortsätter på samma bana.

Men nu är så att jag fått nog, vill inte må såhär längre.

Vet att jag sagt det förr, men då har jag inte varit 100% inställd på det.

Sen även försökt göra som alla andra sagt man ska, äta si och så.

Träna varje dag osv..

Nu tänker jag göra det på mitt sätt och i lugn takt, så att jag inte tappar motivationen igen.

Utan nu ska jag ta mig i mål och ta tag i mitt liv igen och vara glad medans jag för det.

 

         

 

Jag hade nog varit ännu längre ner och inte hittat ut ens, om det inte var för dessa två grabbar.

Utan dem så hade jag nog varit ännu tyngre och mått sämre.

Men dem har hållt mig uppe iallafall och det är för dem, men framförallt för min egen skull som jag nu tänker återta makten om mitt liv.

Som sagt jag vet att det kommer ta tid, men jag ska nå mitt mål.

 

Och jag har dessutom något som peppar mig ännu mer, att vår "flock" troligen kommer bestå av en liten tik med.

Var inne på en amris till, men insett att amstaff är rasen för mig utan tvekan.

Så en amstaff tik, vet vilken kennel, kombination mm..

Det är planen, kenneln ifråga vet om den och mer avslöjar jag inte förrän närmare.

 

 

Annars så blir det en lugn kväll framför tv:n, finns ju en del att titta på liksom.

Tog en sväng med grabbarna på 30min förut, så grabbarna är nöjda.

Dem vore ännu gladare om dem visste vad som väntar imorgon vid 08.30, då ska vi nämligen gå med Sofie och staffe tjejerna, Vilket var ett bra tag sen sist, så det kommer uppskattas massor!

 

Ha en fortsatt bra kväll alla.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Av Jenny - 9 september 2014 19:17



Hittade ju laddarn till lilla kameran, så laddade batteriet och sen blev det ståträning med grabbarna.

Gick kanon bra med båda, tyvärr så har jag ej klippt filmerna än. 

Men kanske gör det senare, annars så bjuder jag på dem nästa gång vi tränar.

Har iallafall lite bilder från när jag och Baileys tränade, som jag passade på att ta med mobilen.

 

       

 

Har fått höra av flera på Facebook som sett dessa bilder sen jag la ut dem där.

Att dem tycker Baileys ser tunn ut, men jag kan säga att det är han INTE.

Är vinkeln, ljuset mm som spelar in på dem.

Han är i topp kondition och super hull nu, visst mer muskler skulle inte skada.

Men absolut inte för tunn!

 

Iallafall så mös vi och bara njöt resten av eftermiddagen/kvällen.

Blev en promenad med såklart, denna i bara koppel.

Man kan ju inte alltid gå så dem får springa lösa liksom, behövs koppelträning med.

Så tränade lite följsamhet mm, att helt enkelt hålla koll på matte mm..

Gick kanon bra!

 

När det väl var dags för sängen, så fick dem som vanligt välja vart dem ville sova.

Först så hoppade båda upp i sängen och la sig.

Men Boss var snabbt nere och la sig i sin bur igen, det är verkligen hans favvo plats vid sovdags.

Baileys däremot låg kvar i sängen, men när jag vaknade till på natten så låg även han i sin bur.

 

   

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards