En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Jenny - 4 september 2014 10:33



 


Vi började dagen med att bara ta det lugnt i soffan, jag har dock fått sova rätt ok i natt.

Inte hostat lika mycket som innan, så känns som det är på rätt väg.

Vilket känns som det är på tiden, visst sett att en del fått ha denna förkylning upp till 3v mm..

Men det hoppas jag innerligt att jag slipper.

 

Sedan blev det en sväng till Hudik och Dollar Store med Mimmi.

Planen var att köpa värmeljus, vilket fanns massor av och till bra pris som alltid.

Men jag skulle även ha haft mer av sköljmedlet jag köpte i måndags, men det fanns bara 2 flaskor kvar.

Så blev inte alls så mycket som var planen, men vi får hoppas att dem får in mer av det.

Vi tog även en sväng förbi Ö&B, där skulle jag inget ha.

Men hittade en turkos låda att ha bröd i, så kunde inte motstå den.

Det är ju liksom färgen jag har just i köket så det blev KANON.

 

Väl hemma igen sen så började jag städa, tog köket så nu ser det perfekt ut igen.

 

       

 

Jag är iallafall super nöjd och det är huvudsaken.

Var lagom trött efter det och satte mig ute på farstun och fikade lite.

I sällskap av bästa grabbarna såklart.

Efter kanske 45min så kändes det som att det var dags att ta en promenad med grabbarna.

Och Baileys instämde helt.

 

               

 

Var skönt att komma ut en sväng med dem, även om Baileys var lite små dryg.

Skulle dra mm idag , så det var bara att vara mer envis och sen gick han fin fint igen.

Älskade hund, oavsett vad du än gör så kommer du alltid vara nr 1 !!!!

Boss skötte sig exemplariskt som alltid, han är så duktig lille pälsbollen.

 

Sen blev det laga middag och bara vara.

Annars så räknar jag mest ner till den 14e nu, även om det känns sådär att åka ifrån grabbarna.

Vet att dem kommer ha det toppen bra och vet att hundvakterna gör som man säger liksom.

Men det gör ändå lite "ont"..

Hoppas även att förkylningen ska vara helt väck då.

 

Hugs And Kisses





Av Jenny - 4 september 2014 10:24



Förkylningen börjar ge med sig, men hostan vägrar släppa taget om mig.

Nätterna är värst, så sovit ur uselt inatt.

 

Blen en lugn förmiddag och sen när Mimmi och barnen kom hem, så tog vi en promenad i skogen allihopa.

Mycket uppskattat av oss alla skulle jag tippa, då vädret var helt underbart.

 

                               

 

Väl hemma igen så tog jag det lugnt en stund och lät även grabbarna göra detsamma.

Innan det var dags för bad, föning mm för Boss.

Så han blev ren och fluffig igen, så fin när han är nybadad mm.

 

     

 

Även Baileys fick sig ett bad sen, så även han är ren och fin nu.

 

     

 

Och även hans nos börjar bli riktigt fin nu och se ut som den ska.

Jag undrar bara om han kommer få tillbaka det mörka pigmentet under nostryffeln.

Eller om de för alltid kommer saknas nu liksom.

Inget som stör men iallafall.

 

På kvällen så blev det soffläge, då jag var helt "död" efter att ha badat grabbarna.

Framförallt Boss, som tar lite mer tid och kräver mer jobb än Baileys.

Honom duschar man ju bara av, torkar lite med handduk och sen är det klart liksom.

Baileys var nog lite smått fryssen efter, för han bäddade ner sig i soffan och låg sedan där tills det var dags att sova för natten.

 

   

 

Han är så söööööt!!

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards