En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jenny - 18 augusti 2014 09:45



Fixat och donat både inne och ute.

Plockade bland annat undan utemöblerna och grillen.

Då det känns som man inte kommer använda det så mycket mer, men skulle man vilja det.

Ja då står det ju bara i garaget och inte så svårt att plocka fram liksom.

 

Men känns i luften att nu är  hösten verkligen här med storm steg.

Kallare luft och sen så är det även mörkare på kvällarna nu med.

Så snart dags att plocka fram reflexerna mm åt både mig själv och hundarna.

 

Tog en sväng in till Hudik i sällskap av Mimmi.

Köpte busskort mm inför jobbet man börjar på tisdag den 19/8 och så var vi förbi Forsa med.

För att hämta upp tavlorna som mamma köpt av en tjej där.

 

Senare på kvällen så tog jag en kvällspromenad med grabbarna i sällskap av Mimmi.

Och Baileys var sådär underbar och kontaktsökande som han kan vara.

Bästa grabben liksom!!!

 

       

 

Vissa dagar är han super dryg och bara allmänt "döv".

Men oavsett så är han världens bästa i mina ögon, finns ingen som han!

 

Väl hemma igen så tog jag en dusch och sen så blev det soffläge framför tv:n.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 augusti 2014 11:01




 

Denna morgon blev det bara en kort promenad med grabbarna, så att dem fick rasta av sig.

Sen satte jag mig 30min på min nya "vän", nämligen motionscykeln.

Jag var super laddad inför det, men f*ck va trött jag blev snabbt.

Mina ben är liksom inte riktigt med mig alls, värker som bara den!

En vän sa att det kan bero på att jag börjat cykla ute dagligen, vilket man inte gjort sen man var mindre.

Så det kanske stämmer, men jag klarade "passet" iallafall, trots att det värkte MASSOR.

 

 

 

Men efter det så vände det och jag glömde snabbt hur trött jag var.

Fick nämligen ett samtal från en kille på A-assistans, som hade ett jobb åt mig.

HELTID till och med, vilket gjorde att jag nästan skrek av glädje!!!!

Trots att det bara handlar om ex antal veckor, så gör det sådan stor skillnad i min ekonomi liksom.

När det dessutom handlar om att det enbart är 2 pass i veckan a 24tim, så blev jag ännu gladare,

För det betyder att grabbarna här hemma inte blir så drabbade av det heller och det är ju TOPPEN!

Så nästa vecka börjar jag och har mina första 2 dygnspass.

Och jag har ju underbara vänner och världens bästa grannar i Mimmi och Ante, så dem tar hand om grabbarna medans matte jobbar. Vad skulle jag göra utan dessa underbara människor?

TUSEN, TUSEN TACK IGEN!!!

 

Efter det glädje beskedet så gick jag ut och tränade lite lydnad med Baileys, gick faktiskt över förväntan och han var helt med på det matte ville. Sedan så blev det in och fortsätta städningen som ej blev klar på tisdagen.

Nu var det kontoret/hundrummets tur och jag är nöjd med även det.

 

   

   

 


Vill ju inte lämna grabbarna lösa ihop när dem är ensamma hemma, man vet ju aldrig om dem skulle bli oense om någon leksak mm liksom. Så jag delade av rummet med hjälp av kompost galler, så nu har dem varsin halva av rummet att vara på.

 

Senare på kvällen så klippte jag gräsmattan och efter det så blev det kvällspromenad med grabbarna och Mimmi.

Fast jag egentligen inte alls var sugen eller hade direkt ork i ben mm.

Rundan gick riktigt långsamt dels pga att jag hade ont och sen för att jag gav mig f*n på att Baileys skulle gå fot.

Envis som synden är han ibland, fast han mycket väl vet precis vad jag menar.

Men otur för honom så har han en ännu mer envis matte, så jag fick ju min vilja igenom.

Även om det tog tid mm liksom.

Boss däremot har ju fattat detta med fot perfekt, han gick som en klocka bredvid Mimmi.

 

 

       

 

Efter en dusch så intog jag soffläge en stund, kikade tv och bara var.

Så glad över att jag kommit ingång och röra mig ordentligt igen och tänker mer på vad jag stoppar i mig.,

Resulterar i att jag kommer i säng tidigare med, vilket är super skönt.

 

Så en super dag blev även detta!

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 augusti 2014 10:24



Tanken var att jag skulle storstäda här hemma, men jag fick bara vardagsrummet gjort.

Men jag är super nöjd med hur det ser ut nu, är nog helt klart mitt favoritrum här hemma..

 

         

 

Iallafall så kom bror och fasters älskling Patrik när jag precis var klar med städningen av vardagsrummet.

Dem kom för att lämna motionscykeln, så nu finns den i vardagsrummet med.

Så nu kan jag motionera och se på tv samtidigt.

 

 

Patrik ville sedan stanna hos faster och därmed så blev det ingen mer städning.

Vi gick ner och umgicks med Mimmi, Ante och barnen.

Så att Patrik fick leka med Enyo, vilket uppskattades av båda.

Som dem röjde och for runt, dem trivs verkligen ihop.

Enda pausen blev när vi gick hem till mig för att äta middag och dem åt på sitt håll.

Patrik var SUPER hungrig  och åt två stora portioner, sa ex antal gånger hur gott det var.

 

                     

 


Självklart så fick även Baileys och Boss hänga med oss nere hos grannarna.

Bror kom vid 20.15 och hämtade upp lilleman och då var det en mycket nöjd kille som busat hela eftermiddagen.

 

Jag och hundarna gick hem en stund, senare på kvällen så tog jag och Mimmi vår kvällspromenad med mina grabbar.

Skönt var det, men tyvärr så är min kropp mer död än levande.

Men det är ju bara att kämpa på det liksom.

 

 

 

Väl hemma igen så blev det en dusch för min del och grabbarna somnade gott.

Baileys i soffan och Boss under den, jag kikade lite tv och sen så blev det krypa ner i sängen.

 

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 12 augusti 2014 09:44



Morgonpromenaden idag gick väldans segt, kändes nästan som att jag kröp fram.

Nej så illa var det väl inte, men sakta gick det.

Fast oavsett  är det ju bättre än att inte ha gått alls liksom.

Och det är väl inte konstigt att kroppen reagerar när man helt plötsligt börjat röra sig som bara den liksom?.

Nej finns inget negativt med att jag tagit tag i detta igen, även om det gör lite ont liksom.

Jag själv vill ju inte leka strandad valross liksom och vara tjock!

Gör ju bara att man inte mår så bra och man vill helst inte visa sig bland människor.

Men jag ska nog få bort dessa kilon igen, är ju helt sjukt att man ens låtit dem sätta sig.

 

En annan sak som är så skönt med att vara igång igen är att jag märker på Baileys att han är mer nöjd med livet med.

Skrämmande att jag som matte försummat honom med och klagat på att han blivit dryg att gå med.

Med dryg så menar jag att han dragit en del i kopplet, inte betett sig illa på nå annat sätt.

Fortfarande struntat i om man möter andra hundar mm, men just att han dragit i kopplet en hel del.

Det har gjort att man själv tycker att det varit piss drygt.

Men nu är vi som sagt på rätt spår igen och vi är alla nöjda med dagens aktiviteter.

 

I eftermiddag får jag även hem en motionscykel som kommer att få stå i vardagsrummet.

Så nu kan jag motionera när jag tittar på tv med, så då är det väl fan om man inte ska gå ner.

Har ju dessutom tänkt på att minska mat portioner mm med och absolut inget godis på annat än lördagar.

 

 

Nej nu ska jag ta och fixa lite här hemma.

Ha en bra dag alla underbara.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 11 augusti 2014 16:27



Då det började dugga här, så såg jag till att ta in grabbarnas fällar som dem brukar ha ute.

Och jag la dem på ena stolen på farstun.

Vilket Baileys tyckte var en toppen idé, så han hoppade upp lite fint och la sig på dem i stolen.

Tog en stund innan han hittade "rätt" position,  men sen somnade han sött.

 

             

 

Han är ju bara så charmig och finaste vännen man kan ha.

Sov där en bra stund.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 augusti 2014 16:17



Baileys fick ju ett halvstryp i julas, med sitt namn på och med reflexdetaljer.

Som jag är super nöjd med och det är sjukt bra pris på dem, bara 150kr plus frakt.

Och nej det är inget skit, håller kanon bra gör det och jag har dessutom tvättat det.

 

   

 

Iallafall idag så kom det som jag beställde till Boss, ett som är exakt likadant som det Baileys har.

Och det blev superbra på min lille pälsboll, så nu matchar dem varandra.

 

     

 

Dem har även två andra matchande halvstryp i läder, med blått foder som är från Alac.

Som jag tycker är super snygga, finns i andra färger med.

 

 

 


Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 11 augusti 2014 16:03



Vi tog lite sovmorgon idag, då jag själv sovit ur uselt inatt.

Varför vet jag inte, kanske pga allt tjaffsande på dagen?!

Iallfall så strax före 11 så tog jag med mig grabbarna och gav oss ut på promenad.

Idag fick det bli rundan upp vid Preem och gamla hederliga skogsvägen, vi har inte gått den rundan på superlänge.

Då det varit så sjukt varmt och jag som matte är livrädd för ormar.

Ja super löjligt jag vet, men sålänge jag ej ser dem går det bra.

Men annars skulle det förstöra den promenad vägen för mig, så hållt mig ifrån den.

 

Grabbarna uppskattade massor att få gå den igen, då dem får vara lösa där.

Passade såklart på att träna inkallning mm och det funkade kanon.

Och nu kan jag nog säga att Baileys verkligen kan det med att komma, gå runt och sätta sig på vänster sida.

För i 1v tid har det funkat till 100% nu, visst jag vet att det kan komma bakslag.

Men nu vet jag iallfall att han förstått vad hans envisa matte velat.

 

Lyckades inte alls hålla samma tempo som på den senaste promenaderna, då mina ben värker MASSOR.

Men detta var ju bättre än inget alls iallafall.

När vi väl var hemma igen så kom regnet, så jag hade tur som gick när jag gjorde.

 

                                             

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 augusti 2014 15:45



Vi har ju inte tränat detta med "stå" så seriöst på sista tiden, då jag vet att dem båda kan det.

Men igår söndag när det ändå var så varmt, så tog jag fram kameran och tränade lite fristående ute.

Gick kanon bra  <3

Inte det lättaste att fota mm ensam..

 

                         

 


På kvällen sen tog jag en kvällspromenad med grabbarna och Mimmi, kul med sällskap.

Skönt att vara igång på riktigt igen..

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards