En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Jenny - 18 augusti 2014 10:22



Idag var det grått, trist och regn hela dagen.

Hösten är som sagt här nu, inget snack om saken.

Så det blev lite små fix inne och kortare promenader så grabbarna iallafall fick komma ut.

Planen var att Boss skulle fått bada med, men det känns onödigt när vädret är så dåligt som det är.

 

Så vi roade oss inne mest, man kan ju faktiskt hitta på saker inne med.

Vi tränade allmänt på sitt, ligg, stanna mm..

Så en del trick blev det, Boss har nästan kopplat ligg nu och även sitt, sen upp.

Sitt vackert kallar många det, men jag använder kommandot upp efter att jag bett dem sitta.

 

                 

 

Tror även att grabbarna tyckte att det var roligt.

Kvällen blev lugn och vi kikade en del tv.

Imorgon ska det ringas lite samtal och sen ladda för jobb på tisdag.

 

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 augusti 2014 10:06



Mest slappat denna lördag, tvättat några maskiner men annars varit rätt lugnt som sagt.

Känt mig lite låg hela dagen, vet inte varför.

Men antar att man har sådana dagar ibland..

 

Annars så räknar jag ner till att jag ska till Turkiet, även om det med är blandade känslor.

Känns sådär att vara ifrån grabbarna sålänge, även fast jag vet att dem kommer att ha det bra.

Men har ju liksom aldrig varit ifrån Baileys, ja någr atimmar under en dag.

Men inte i dygn så jag behövt lämna bort honom.

Dock nyttigt för oss båda antar jag, men det läär dröja innan det sker sen.

 

Ja i och med nya jobbet så kommer jag vara ifrån dem med, men då handlar det enbart om 24tim.

Inte om flera dagar, men som sagt det kommer gå toppen och vet att Mimmi kommer ta väl hand om dem.

 

Ikväll så tog jag en promenad med grabbarna.

Vi hade en annan hund som gick en bit framför oss i stort sett hela promenaden.

Och jag förstod inte alls varför Baileys  var allmänt "mongo".

Drog som en dåre och tjöt mm, han som inte alls brukar bry sig särskilt om andra hundar liksom.

Men fick honom till slut att lugna ner sig och sen kom vi även ifatt hunden framför.

Då berättar ägaren eller ja den som var ute med den iallafall.

Att det är en tik som är i höglöp, så det var ju kanske inte så konstigt att Baileys reagerade.

Även om det inte är "ok" i mina ögon oavsett, men då fick jag iallafall en förklaring till hans beteende.

 

           

 

Väl hemma igen så blev det en dusch och sen soffläge.

Både jag och grabbarna väldigt nöjda.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 augusti 2014 09:56



Fortsatte som sagt att städa här hemma idag och nu stod mammas rum på agendan.

Hämtade ju hem hennes nya tavlor i torsdags, så jag tyckte det var dags att sätta upp dem och fixa lite.

Så torkade hyllor, renbäddade sängen, damsög mm..

 

     

 

Måste säga att jag är super nöjd med rummet och nästan lite avis att det inte är mitt eget.

Men självklart så får ju mamma göra om, ifall hon vill det liksom.

 

Sedan fortsatte jag inne på mitt eget rum, rensade i garderoberna mm.

Hela tiden under uppsikt av Boss, han är ALLTID där jag är.

 

 

 

Även Baileys kom upp efter ett tag och då var leken igång mellan dem.

Baileys är verkligen en underbar storebror med ett tålamod utan dess like,

 


 

Kvällen blev lugn, tog enbart en kort kvällspromenad med grabbarna.

Annars kikade vi tv och bara mös.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 augusti 2014 09:54



 


Idag 15/8 skulle min älskade morfar fyllt 86 år, men cancern tog honom..
Om ni frågar mig så tycker jag att det inte finns en enda i hela världen som kan tävla med 
honom om rollen som världens bästa morfar. Han var helt och hållet underbar och han blev tagen härifrån på tok för tidigt.
Det finns inga ord för att beskriva hur mycket jag saknar honom. Varje gång jag tänker på honom så blir jag tårögd, jag kan inte komma över det som hände. Doktorn sa ju att han var helt frisk, ändå var han borta 1v senare och då för alltid.. Aldrig mer skulle jag få en kram, ett leende mm..
Men ändå känner jag att han finns här, även om det bara är i mitt hjärta och huvud.
Min älskade morfar..
Den absolut bästaste bästa i hela världen.

Saknar honom något så förjävligt!

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 augusti 2014 09:45



Fixat och donat både inne och ute.

Plockade bland annat undan utemöblerna och grillen.

Då det känns som man inte kommer använda det så mycket mer, men skulle man vilja det.

Ja då står det ju bara i garaget och inte så svårt att plocka fram liksom.

 

Men känns i luften att nu är  hösten verkligen här med storm steg.

Kallare luft och sen så är det även mörkare på kvällarna nu med.

Så snart dags att plocka fram reflexerna mm åt både mig själv och hundarna.

 

Tog en sväng in till Hudik i sällskap av Mimmi.

Köpte busskort mm inför jobbet man börjar på tisdag den 19/8 och så var vi förbi Forsa med.

För att hämta upp tavlorna som mamma köpt av en tjej där.

 

Senare på kvällen så tog jag en kvällspromenad med grabbarna i sällskap av Mimmi.

Och Baileys var sådär underbar och kontaktsökande som han kan vara.

Bästa grabben liksom!!!

 

       

 

Vissa dagar är han super dryg och bara allmänt "döv".

Men oavsett så är han världens bästa i mina ögon, finns ingen som han!

 

Väl hemma igen så tog jag en dusch och sen så blev det soffläge framför tv:n.

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards