En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Jenny - 11 augusti 2014 16:27



Då det började dugga här, så såg jag till att ta in grabbarnas fällar som dem brukar ha ute.

Och jag la dem på ena stolen på farstun.

Vilket Baileys tyckte var en toppen idé, så han hoppade upp lite fint och la sig på dem i stolen.

Tog en stund innan han hittade "rätt" position,  men sen somnade han sött.

 

             

 

Han är ju bara så charmig och finaste vännen man kan ha.

Sov där en bra stund.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 augusti 2014 16:17



Baileys fick ju ett halvstryp i julas, med sitt namn på och med reflexdetaljer.

Som jag är super nöjd med och det är sjukt bra pris på dem, bara 150kr plus frakt.

Och nej det är inget skit, håller kanon bra gör det och jag har dessutom tvättat det.

 

   

 

Iallafall idag så kom det som jag beställde till Boss, ett som är exakt likadant som det Baileys har.

Och det blev superbra på min lille pälsboll, så nu matchar dem varandra.

 

     

 

Dem har även två andra matchande halvstryp i läder, med blått foder som är från Alac.

Som jag tycker är super snygga, finns i andra färger med.

 

 

 


Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 11 augusti 2014 16:03



Vi tog lite sovmorgon idag, då jag själv sovit ur uselt inatt.

Varför vet jag inte, kanske pga allt tjaffsande på dagen?!

Iallfall så strax före 11 så tog jag med mig grabbarna och gav oss ut på promenad.

Idag fick det bli rundan upp vid Preem och gamla hederliga skogsvägen, vi har inte gått den rundan på superlänge.

Då det varit så sjukt varmt och jag som matte är livrädd för ormar.

Ja super löjligt jag vet, men sålänge jag ej ser dem går det bra.

Men annars skulle det förstöra den promenad vägen för mig, så hållt mig ifrån den.

 

Grabbarna uppskattade massor att få gå den igen, då dem får vara lösa där.

Passade såklart på att träna inkallning mm och det funkade kanon.

Och nu kan jag nog säga att Baileys verkligen kan det med att komma, gå runt och sätta sig på vänster sida.

För i 1v tid har det funkat till 100% nu, visst jag vet att det kan komma bakslag.

Men nu vet jag iallfall att han förstått vad hans envisa matte velat.

 

Lyckades inte alls hålla samma tempo som på den senaste promenaderna, då mina ben värker MASSOR.

Men detta var ju bättre än inget alls iallafall.

När vi väl var hemma igen så kom regnet, så jag hade tur som gick när jag gjorde.

 

                                             

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 augusti 2014 15:45



Vi har ju inte tränat detta med "stå" så seriöst på sista tiden, då jag vet att dem båda kan det.

Men igår söndag när det ändå var så varmt, så tog jag fram kameran och tränade lite fristående ute.

Gick kanon bra  <3

Inte det lättaste att fota mm ensam..

 

                         

 


På kvällen sen tog jag en kvällspromenad med grabbarna och Mimmi, kul med sällskap.

Skönt att vara igång på riktigt igen..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 augusti 2014 00:17



Idag så rann det över mig totalt, i ex antal dagar har nu hundar i "grannskapet" skällt, ylat och levt rövare till och från i ex antal timmar per dag. Vissa står även och skäller kvällstid.

Och ursäkterna som en del kommer med till det är det mest fåniga jag hört.

Jo visst vi som hundägare måste jobba, kanske inte kan sitta hemma en hel dag mm.

Men när man vet om att hundarna lever om mm, så kanske man ska ta till sig av det och fixa någon som antingen har dem dagtid.

Eller iallafall som kan rasta dem, man lämnar inte hundarna ensamma 8-10tim per dag.

Finns en lag och det spelar ingen roll om du anser att din hund mår bra och klarar vara ensam sålänge.

Jag menar om den skäller och lever om, anser ju iallafall jag att den rätt tydligt visar att den är allt annat än nöjd med läget.

Skulle aldrig falla mig in att lämna mina hundar så en hel dag, jag har alltid någon som antingen passar dem.

Eller som tar ut dem ex antal gånger under en dag, även om jag så är borta 4-5tim.

Känns som det är mitt ansvar som hundägare att se till att dem med mår bra mm.

Har man nu ingen som kan det åt en, nej då får man väl lämna in dme på hunddagis.

Ja visst det kostar, men hunden slipper ju iallafall sitta, må dåligt och skälla mm..

 

 

Sen kan jag tycka att man även ska motionera och aktivera sina hundar, annars ska man absolut inte äga någon.

Finns ingen hund som inte behöver det, även om en del ägare verkar tro det.

Jag kan få beröm mm för den tid jag lägger ner på mina, men jag anser ej att jag är speciell.

Har man valt att skaffa hund, ja då får man ju ta hand om den/dem med.

Inget konstigt med det liksom i min värld.

 

 

Nu har jag fått skriva av mig lite, blev väldans uppståndelse på min facebook över min åsikt i detta.

Men jag anser att man ej ska lämna sina hundar på det sättet..

 

Godnatt från mig

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards