En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Jenny - 10 juli 2014 22:55



Började dagen med en sväng med grabbarna, blev bara en kort då det redan imorse var sjukt varmt ute.

Men sen smet jag in till stan en snabbis för att införskaffa fläktar, då det blir så sjukt varmt uppe i sovrummet.

Så man knappt kan somna, så nu j*vlar ska det vara svalt när det är dags att sova.

Inatt sov jag kanske 3-4tim bara då jag vakna för det kändes som man skulle smälta bort.

Och lille Boss flämtade en hel del, så nu hoppas jag på att vi ska kunna sova bättre.

Så nu står det en pelar fläkt i sovrummet och så har jag en bordsfläkt som jg kan flytta runt där jag vill ha den.

Just nu går den här i vardagsrummet.


På eftermiddagen var tanken att man skulle tagit sig upp med grannarna till Ankarmon igen för att bada lite.

Men efter att ha legat i solen i stort sett hela dagen, så kom huvudvärken och satte stopp för det.

Och nej jag glömde ej att dricka massa vatten, men den bestämde sig för att "dyka upp" iallafall.

Då det blev vila och åter vila för att bli av med den.


Men nu ikväll så gick jag ett spår med Boss, som hade fått legat 30min.

Och han löste även detta galant min lille Fluff.

Han är så duktig, ja det är dem båda men idag var det bara Boss som fick ett.

Baileys fick en promenad i rask takt och nu sover dem båda gott här bredvid.


Imorgon så ska jag sola lite tänkte jag och sen på kvällen ska Boss badas.

Det är vad jag vet än sålänge iallafall.

Och sen på lördag bär det av till Alfta med Erica och hennes staffe tjej "Sulan".

Ska bli kul visa henne igen och denna gång på en "riktig", den förra var ju bara en inofficiell.

Boss ska med också, då han ska trimmas av uppfödarn.

Men jag hoppas kunna lämna Baileys hemma så han ska slippa vara med i värmen.

Bara någon kan rasta honom under dagen.


Nej nu ska jag fixa lite och sen ska jag sova.


 



Hugs And Kisses



Av Jenny - 10 juli 2014 22:44



Värmen har fortsatt och det är ju helt underbart.

Så det blir aktivera grabbarna tidigt på morgonen eller senare på kvällen.

 

Igår onsdag så blev det premiär dopp för mig själv, följde med Mimmi med familj upp till Ankarmon.

Vilket var precis vad som behövdes i denna värme, nu förstår jag ännu mer varför Boss var så nöjd här om dagen.

Sen på kvällen så åkte vi och la ett viltspår åt Baileys, som fick ligga två timmar innan vi gick det.

Och han klarade det galant som vanligt, så nu är det dags börja göra det lite svårare för honom och låta det ligga längre. För att innan "säsongen" är över kunna ha det ligga över natten eller kanske till och med ett dygn.


 

Ovan är det Baileys "in action" så att säga.

När Baileys var klar med sitt, så gick vi tillbaka till bilen och sen la jag ett på c:a 300m åt Boss.

Som endast fick ligga 10min och det var på rak mark mm.

Han fixade det galant han med, så nu ska jag börja låta hans med ligga längre.

Var bara hans andra någonsin, men han är så duktig så dags att göra det lite svårare.

 


 

Så stolt över båda mina grabbar, men framförallt Boss som snabbt förstår vad det är man vill mm.

 

   

 

Stolta grabbar med sina klövar.

 

Väl hemma igen så somnade dem gott och nöjda med kvällens träning.

Själv så hade man stora problem att somna då det var så sjukt varmt..

Men till slut så...

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards