En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 15 april 2014

Av Jenny - 15 april 2014 15:57


Valt att byta namn på bloggen igen, då jag/vi inte längre bara har amstaff här hemma.

Är nämligen så att vår "flock" utökats igen.

Varit bestämt ett tag, men inte velat säga något förän han anlände hem till oss.

Men iallafall så hämtade jag och Nataly, som varit här hos mig fredag till söndag.

Vi tog iallfall och åkte till Stockholm i lördag för att hämta hem min och mammas nya "flockmedlem" Boss.

Han är en super snygg amerikansk cocker kille, med en mycket fin stamtavla.

 

       

 

Vi hoppas på att få mycket kul ihop med denna lovande lille kille.

Han heter "Light Dream's Wrecking Ball" i stamtavlan och som ni förstår kommer han från Light Dream's kennel.

Även tiken Phoebe som jag hade innan och mammas Texas var från samma kennel.

Tanken med köpet är att vi ska ställa ut även denna kille och så får vi se vad vi hittar på för annat skoj.

Han och Baileys har verkligen funnit varandra, han följer sin "storebror" precis hela tiden.

Super charmigt att se muskel paketet Baileys och så lille pälsbollen Boss.

 

Sen så var det ju även så att det var dags för årets andra utställning för Baileys och mig.

Åkte dit med förhoppningen om att han skulle få sitt andra cert.

Och man kan ju säga att allt gick som planerat, han fick det!!!!

Så nu är det ett kvar efter det att han blivit 2år, sen så är han svenskt utställnings champion.

Vilket jag hela tiden trott att han ska kunna bli, då jag tycker att han är en otroligt ståtlig och fin hane.

Som dessutom håller standard höjd mm, vilket inte verkar allt för vanligt idag.

Sen att han har ett super trevligt psyke gör honom bara ännu mer SUPER!

Iallafall så pratade domarn med mig när jag fått Cert rosetten och hon fullkomligt älskade Baileys och sa att jag ska vara stolt över att ha en sådan snygg och trevlig hane. Han slutade ju 3e bästa hane.

Hon hade velat ställa honom längre fram sa hon, men eftersom Baileys var lite "över laddad" denna dag och super glad i allt och alla. Så valde hon att placera han som 3a.

Han behövde mer "träning" tyckte hon, men jag vet att det helt beror på hur han är för dagen. 

Han var super lugn i Strängnäs och då hade det gått längre tid sedan utställningen innan.

Var ju Cert rosetten jag ville ha, sen placeringen spelar mindre roll liksom.

Hellre än hund som älskar att vara i ringen och blir lite "laddad", än en som ser ut som en staty eller som den håller på att dö mm.

 

             

 

Hugs And Kisses

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards