En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Jenny - 9 januari 2014 13:17



Tog en promenad på förmiddagen med både Puma och Baileys ihop, efter att dem fått sin frukost.

Sen fick katten Joker med komma in och äta lite, så diskade jag och satte på kaffe till mammsen.

Efter det så blev det frukost för min egen del, eller man kanske kan kalla det frukost lunch.

 

Så tog jag Baileys och gick ner till ängen för att träna lite med honom.

Och samtidigt passa på att ha lite egen tid med honom.

Hans lydnad är ju sisådär för tillfället, men lyssnar till 99% på vad matte säger.

Men då det finns ett gäng löptikar i området nu så har han mest en annan sak i skallen.

Funkade iallafall bra idag med inkallningen, körde även lite sitt stanna kvar.

Och jag kunde gå c:a 40m kanske och han satt verkligen kvar.

Så busade vi lite och han fick springa runt en del, kan ju inte bara vara allvar liksom.

 


                     

 

När vi kom hem så var han mycket nöjd och tog sig en tupplur.

Dock så hörde jag en duns när jag var ute på farstun för att röka och var tvungen att gå runt och kika vad det var.

Vi har ju ett skydd sitter uppe runt hela, så man ser ju inte ut nu som man gör annars.

Och det visade sig att det var mäster jägaren Joker som var i farten igen.

En liten blåmes hade fallit offer för honom, RIP lilla fågel.

Man kan inte annat än beundra denna katt, han är verkligen en riktig mästare när det kommer till att fånga fåglar.

För bara någon vecka sedan kom han med en stor skata och har innan dess kommit med ex antal små fåglar.

Ja möss fastnar med i hans grepp, men fåglar verkar vara mer hans "grej".

 


 
  

Nu ska jag snart åka och jobba lite, så då får hundarna hänga med mamma.

Jag har ju tur som har henne hemma just nu, så att man slipper ha en främling här för att rasta dem.

Vilket såklart känns toppen för mig.

 

Hoppas alla får en bra kväll, det tänker jag med ha på jobbet.

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards