En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Jenny - 3 januari 2014 16:14



Även denna dag så är det grått och trist ute, även lite små regn.

Gör ju inte direkt att man hittar energin till att göra saker.

Men har iallafall tvättat en maskin tvätt, inte fy skam det.

Hundarna behöver ju få göra någor oavsett väder, så mamma och jag tog dem båda med oss ner till ängen.

Så dem skulle få springa av sig och busa lite.
Och det kan man ju säga att dem gjorde och skitiga blev dem.

Men vad gör det  när man ser hur lyckliga dem är över det?!

 

                                                   

 

Väl hemma igen och man torkat av dem, så somnade dme gott tillsammans i hundrummet.

Mycket nöjda hundar och med det även en nöjd matte.

 

 

 

Jag har suttit lite vid datan och sen tänkte jag ta en joggintur med Baileys igen.

Tar samma runda som igår medans mammsen lagar middagen.

Idag blir det ost och skinksås med pasta, så GOTT!!!!

 

Så blir det nog en lugn kväll vid tv:n och sen spela lite data spel tror jag.

Imorgon är det dags för jobb igen, så skönt!

 

Jo så är jag lite allmänt less på grannskapet med, är några idioter som smällt smällare och raketer varje kväll sen nyår.

Och jag tycker det är så respektlöst, framförallt mot alla djurägare mm som kanske har djur som är rädda för det.

Mina bryr sig inte, men det finns ju faktiskt dem som mår skit av det.

För en liten stund sedan så smällde det ordentligt, lät som dem lagt det i någon brevlåda eller liknande.

Oavsett så är det ILLA!!!

 

Hoppas alla haft en bra dag.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 3 januari 2014 15:49



Riktigt trist väder ute och det duggar lite.

Men det blev att vi tog en sväng nere på ängen iallafall, hur det än är så behöver ju hundarna sitt iallafall.

Och finns inget som dem uppskattar mer än att få springa lösa och busa.

Efyter så tog vi en sväng till affären och sen blev det lugnet själv här hemma.

Hundarna slocknade och jag kikade tv, medans mamma pratade med Sami.

 

 

 

 

Insåg idag att Puma snart är 6mån gammal, snacka om att tiden gått snabbt.

Tyckte nyss att jag fick hem den där lilla 8v "pirayan", men nu är hon ju en ståtlig tjej liksom.

Tror att hon kommer bli riktigt läcker som vuxen och otroligt vacker.

Fröken mös i soffan med matte och vi tittade på "Animal Planet".

 

 

 

Innan middagen för både oss och dem fyrbenta, så tog jag en joggingtur med Mr B.

Haha ni läste rätt, jag sprang faktiskt!

Nej det är inget nyårslöfte, utan det är så att jag vill ha bort dem extra kilon jag lagt på mig sedan jag slutade arbeta med hästarna. Och även få tillbaka konditionen, så tänkte att träna ihop med hunden måste ju vara bästa sättet liksom. Att göra något ihop med sin bäste vän är ju aldrig fel liksom.

Jag som hatar gym mm, detta var verkligen min grej.

Det blev bara en runda på 20 min, men det var en mycket bra början för mig ska jag säga.

För att inte tala om hur kul Mr B tyckte att det var, han älskade det.

Något nytt som vi inte gjort innan liksom och det ger oss båda bättre kondition mm.

 

När vi sedan skulle äta middag, så gör Puma en sak som hon super ofta gör.

Hon ska liksom alltid in där det är minst plats och alltid stå över Baileys.

Visst är det ett beteende sammankopplat med ledarrollen?

Att hon försöker visa att hon är ledarn och inte han..

Ni kan se ett exempel på vad jag menar här under..

 

 

 

Så står hon då fort vi sitter i köket.

Lägger sig gärna på han annars med..

 

Jo så fick jag ett extra pass med, så ska jobba lördag eftermiddag.

Även fått första delen av mitt schema med, känns så fantastiskt att ha fått fast jobb!!!

Dessutom med trevligt folk, det är ju extra kul då!

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 3 januari 2014 15:41



Vaknade runt 09 och då tog jag en promenad med mina snyggingar.

Sen så plockade jag lite, medans dem busade.

Jag passade såklart på att ta fram kameran och få lite bilder på dem.

Kul att testa den liksom.

 

             

 

Blir ju lite bättre kvalite på bilderna med kameran, än med mobilen om man säger så   .

 

Mamma kom sedan hem och vi slappade framför tv:n och hade en allmänt lugn dag.

 

 

 

Sedan så satte jag mig och skrev ut listorna på utställningarna för 2014, så skrev jag dit dem olika domarna.

Iallafall på dem som det fanns PM klart på, många är ju tyvärr inte klara än.

Men dem flesta som är av intresse på både SKK och SVTEK fanns iallafall i början av året,

Så nu är det bara att sätta igång och försöka planera för vart man ska och visa sina snyggingar.

 

   

 

Annars så blev det en lugn kväll, tog en promenad senare på kvällen.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 3 januari 2014 15:29



Tog en promenad ner på ängen med Sofie, Micke och deras dotter Selina.

Ja och alla våra hundar med såklart.

Första gången som Puma fick leka med staffe flickorna och det var ju inga problem alls liksom.

Vilket jag inte heller trott, dem hade bara super kul ihop.

Puma verkar precis som Baileys gilla Freya mest, tyvärr fick Baileys ej vara lös med dem idag.

Då Freya löper, vilket jag inte visste för då hade jag lämnat honom hemma.

Men samtidigt bra för honom att få vara i närheten av löptikar och att han kan bete sig normalt trots det.

 

       

 

På kvällen sen så åkte vi till moster Janeth för nyårsmiddag, även bror med familj kom dit.

Så hennes dotter Ida med familj, morbror Pierre mfl.

Var super trevligt och kanon god mat som hon bjöd på.

Jag åkte dock hem redan vid 21.30, då hundarna var hemma och jag inte ville dem skulle vara ensamma när alla börjar smälla sina raketer mm vid 12 slaget.

Så jag firade in det nya året med världens bästa drink och strippa, kunde inte haft det bättre om ni frågar mig.

Inte minsta avis på alla som festa som galningar och kommer må skit dagen efter och ha en del ångest.

Nej det är inget för mig.

 

Sen så passade jag på att njuta av att vara ensam hemma med, då mamma sov kvar hos moster.

Inget illa mot mamma, men är ju van att vara ensam liksom.

Så klart att det känns när man inte alls är det typ, men samtidigt super kul att ha henne här.

 

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards