En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Fredag 13dec - Julklapps shopping mm...

Av Jenny - 15 december 2013 15:06



Fredag den 13e verkar sätta skräck i dem flesta, men för mig har det alltid varit en turdag.

Då jag brukar fylla år på en ibland.

Så någon oro finns inte när det kommer till den dagen här iallafall.


Iallafall så fick vi tillbaka strömmen imorse, vaknade nämligen av att tv:n stod på högsta volym.

Så det var bara att gå ner och stänga av den och så passade jag på att kika ut.

Äntligen så var stormen över med, sen kröp jag ner i sängen någon timme till.


Mamma hade sett ut julklapp till bror, tyvärr fanns den inte i Hudik.

Så blev en tripp till Valbo utanför Gävle för oss denna dag.

Mysigt att komma till annat centrum än man brukar med, så det var ju inte direkt tråkigt.

Mamma fixade juklapp där, medans jag gick och kikade inne på Hööks.

Skulle nämligen kolla kvalitén på halsband som jag sett till hundarna, inget dem ska ha precis nu men tänkte senare. När Puma blivit äldre och så, dem var super mjuka så det blir nog beställa i framtiden.

Vi var även in på leksaksaffär i hopp om att hitta det mamma vill köpa till lille Kevin, men vi hittade ingen som vi gillade. Men det blev iallafall några till Patrik, så det var ju inte helt förgäves att gå in där.

Blev även lunch på Ikea, billigt och gott.

Hundarna var med så vi inte skulle känna någon stress över att behöva åka hem och det var inte kallt ute så det var liksom ingenfara att ha dem i bilen.

Nyttigt för Puma att få vara med och se saker liksom, då hon mest sett utanför huset och kvarteret hemma.

Var även in på "Jennys hund och katt", där mamma hittade leksak till Baileys.

Även Puma fick en, fast från Hööks tror jag det var.

Då Baileys "dödade" hennes förra, så hon fick en ny snarlik den.


Efter vi var klara med shoppandet så bar det av hemåt igen och tror jag kollade SKK typ 1000ggr under dagen.

Men inget resultat fanns ute, så mamma rimgde upp dem och frågade.

Då svarade tjejen att dem var avlästa och klara som igår torsdag och att dem skulle synas på nätet efter midnatt.

Kan ju säga att trots att det var det hon sa, så kikade jag väl en 200ggr innan midnatt iallafall.

Och satt uppe till typ 02, utan att något resultat syndes till.

Irriterad var jag men insåg att det bara var att gå och lägga sig och hoppas på att det skulle synas när man vakna.


Slog även in julklapparna när vi kom hem såklart och jag hade super kul när jag slog in brorsans från mamma.

Och jag är så AVIS på det han får, men man kan ej få allt man önskar sig.

Han kommer bli så överaskad och glad, tror han gissat c:a 100ggr på vad det är hon köpt.

Men inte ens varit i närheten av detta, fast vi vet han väldigt gärna vill ha detta.


Pratade även med min underbara vän som tyvärr inte haft det så lätt ett tag.

Men nu börjar han hitta ut ur "tunneln" igen och ska nog vara sig själv igen.

Tänk att man kan träffa en annan person, bli så kär och sen bryter denna person ner en helt.

Så man inte har egna åsikter kvar, man gör ej vad man vill mm..

Utan man gör helt vad den andra tycker, säger att man får mm..

Så tragiskt så man nästan börjar gråta av bara tanken, men så tacksam för att han äntligen vaknat och tar sig ur detta. Så hemskt när man som vän inget kunna göra liksom, för han ej sett själv vad som händer innan det varit på tok försent. Men nu jävlar ska vi nog få tillbaka han på fötterna igen och tillbaka till sitt vanliga jag.


Hugs And Kisses


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards