En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Lördag 7dec till måndag 9 dec - Hundbus, trevligt folk mm..

Av Jenny - 15 december 2013 14:16




Tänkte att jag skulle ta och göra en uppdatering om vad vi hade för oss nere i sthlm, förutom utställningen då.

Efter utställningen så bar det av till Täby för att bo hos en god vän till mamma vid namn Katrin.

Och vilken underbar människa, jag hade ju aldrig träffat henne innan.

Men det var som man känt henne hela livet, så enkel mm.

Även hennes dotter Pauline var hemma och hennes hund "Molly".

Så innan det blev mörkt så fick Baileys ut och busa av sig i snön, vilket han uppskattade massor.


 

        

 

Sen blev det god middag och massa prat, super trevligt hade vi.

 

Söndagen spenderades med att vi åkte en sväng och kikade i Täby Centrum, blev även så att vi åt lunch där.

Egentligen skulle jag och Baileys åkt till Täby Kyrkby för att hälsa på en vän och hans hundar.

Men blev ej så, då vi var lite oense om saker och ting.

Han skulle även kommit in på utställningen och kikat, men blev ej så heller pga att jag inte sa vad personen ville jag skulle säga. Men så kan det vara ibland, trist men sant.

Fast med tanke på att det "kastades" bort så enkelt så var det väl "bara snack" precis som jag trodde.

Och då var det ju lika bra, för annars gör man ju ej så liksom.

 

Söndagkvällen blev lugn och vi satt och kikade filmen på 4an och sen blev det sängen.

Var lite sliten efter resa, utställning mm..

 

     

 

Måndagen börjades som vanligt med en promenad med min bäste vän.

Finns ju egentligen ingen bättre start på dagen om man frågar mig, jo att lill Puma hade varit med också.

Men hon var ju hos Adrian och fick busa med sin bror mfl.

Iallafall så mötte vi upp en kompis som jag ej träffat på ex antal år i Arninge Centrum.

Var trevligt se henne igen och vi kikade lite i affärer och sen åkte hon hem och vi till Katrin.

Slappade en stund, sedan var det dags för oss att bege oss till Upplandsväsby för det som vi väntat på.

Först blev det en sväng till Centrumet där och vi kikade runt lite, i väntan på att klockan skulle ticka på.

Shoppade inget, helt otroligt om ni frågar mig.

Förr hittade man alltid något, men denna dag absolut ingenting.

 

Ja iallafall sen så blev det åka ut till Audells gård för röntgen av älskade Baileys.

Adrian mötte upp oss där och var med när vi röntgade honom.

Så nu är det bara vänta på resultatet.....

Vi pratade lite efter  och så fick vi Puma igen, som jag saknat den tjejen.

Så åkte han hemåt och vi med, ihop med en "groggy" Baileys och Puma.

Tusen tack Adrian för du tagit hand om lilltjejen och sen för hjälpen vid röntgen.

 

Påväg hemåt så stannade vi till Uppsala hos Linda och Alice, för att hämta upp mina häst saker.

Som legat hos dem på tok förlänge, men nu så var det gjort med.

Pratade och fikade, sen fortsatte vi vår resa hemåt.

Som gick super bra och det var grymt skönt att komma hem.

 

Skönast var nog ändå att få lägga sig i sin egen säng!

 

Hugs And Kisses

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards