En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Onsdag 4 dec - Härlig morgonpromenad, spår och senare middag..

Av Jenny - 4 december 2013 09:31


 

Började dagen som vanligt med att ta en härlig promenad med min bäste vän Baileys.

Han har ju numera vant sig ordentligt med att vi tar den efter dem fått frukost och så.

Så när jag går och stänger in lilla Puma, som tyvärr är för liten än för att haka på.

Ja då sitter han och piper och bara väntar på att jag ska komma och ta med han ut.

Idag var det lite kyligare ute och nu kan vi ju hoppas på att snön kommer snart, känns lite skumt att det är december och vi inte fått minsta snö på backen. Utan det är fortfarande grönt gräs!

 

Iallafall så har jag nu ätit frukost och så har jag pratat med min vän som inte har det så lätt.

Men som förhoppningsvis tagit steget ur det nu och klarar att vara stark och stå fast vid det.

Vore skönt att få tillbaka honom igen och inte behöva sitta och tänka på hur hemskt han haft det.

Ja han har nämligen inte fått haft kontakt med sina vänner, framförallt ej oss av kvinnligt kön.

Men tänker ej gå in mer på vad som hänt mm, då det inte är min sak att berätta om.

Men fyfan om man själv skulle hamna i ett sådant förhållande, nä usch!


När mamma vaknat till och så sen, ska vi ut och lägga ett viltspår till Baileys som han sedan ska få gå innan vi åker in till bror med familj för middag.

Är väl ungefär ända fördelen med att snön ej kommit än, att man fortfarande kan lägga spår till Baileys.

Så han får använda huvudet och nosen lite, sen att han dessutom tycker att det är så kul gör det hela roligare för en annan med.


Igår kväll så tränade vi lite stå jag och Baileys, vet att vi kan det.

Men mest för att påminna mig själv om det med, då jag blir så sjukt nervös när det är dags.

Och nu är det ju inte vilken utställning som helst, utan Stora Stockholm, Svensk vinnarutställning eller Hund 2013 som den även kallas.

Så finns det ju en viss annan titel för klassen som Baileys går i, men den försöker vi att ej tänka på alls.

Vi ska åka och ha kul och njuta av dagen och alla fina amstaffs.

Går som det går liksom, alla tycker olika.

Oavsett vad domarn tycker så är Baileys alltid min bäste vän och super snygg i mina ögon.

Han är ju först och främst min familjemedlem så.

 

Under: Bild från igår kväll när vi tränade lite..

 

 

 


Nu ska jag fixa lite innan det är dags att åka för att lägga spåret åt grabben min..

Ha en bra dag alla!

 

Hugs And Kisses

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards