En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Onsdag 13nov -13

Av Jenny - 15 november 2013 17:56



Började denna dag med en promenad med Baileys, sagt att jag ska ta tag i vanorna jag hade förra vintern igen.

För nu har jag lagt på mig några extra kilon igen, men bort ska dem.

Så dags att äta regelbundna tider mm igen och se till att få en härlig start på dagen igen med promenad.

Baileys var lika glad som vanligt när man tar fram kopplet, spelade ingen roll att klockan bara var 08.00

Vi gick runt bruket och det tog oss kanske 40-50min, så det var en helt lagom promenad.

 

       

 

När vi kom hem igen så fick Puma komma ut till oss igen och jag lagade havregrynsgröt till mig.

Vilket jag måste säga var godare än jag minns att det var sist jag åt det.

Sedan så diskade jag undan och förberedde kaffe tills mamma skulle vakna.

Sedan blev det soffan och sitta och kika lite tv.

 

Mamma vaknade som sagt mycket senare än oss, vilket inte alls är vanligt att hon sover länge.

Men tror hon är tröttare än hon själv märker av efter en turistsäsong.

Iallafall så var vi hemma mest hela dagen, förutom dem stunder man var ut med hundarna.

 

Men vid 16.30 så tog vi Baileys med oss och åkte in till Hudik.

Dels så skulle vi lämna tillbaka julklappar som vi hade köpt till Kevin, brorsans och Lollos ofödde son.

Då det visade sig att dem hade redan det som vi köpt, så vi lämnade tillbaka det och får hitta på något annat.

Sen vis 18.00 så var det dags att ta ut Baileys och möta dem andra med sina hundar vid Åhléns parkeringen.

Och j*vlar så mycket hundar det blev, om man jämnför med dem 4 vi var på Iggesunds hundpromenad veckan innan. Vi var c:a 30 hundar och ägare, vilket jag tycker var kanon kul.

Så nyttigt för Baileys som blev lite frustrerad över att inte få hälsa på alla.

Men till slut så gick han så fint som han brukar.

Vi gick bara med ett varv, då jag tyckte att det räckte första gången.

Men nästa vecka tror jag att vi går med på båda varven, för det är så nyttigt.

 

Väl hemma så slocknade Baileys rätt snabbt och det blev soffan för min del.

Mamma och jag kikade tv och umgicks och Puma hängde med oss.

Puma har verkligen förvandlats från det lilla monstret med starka åsikter, till en helt underbar liten tjej.

Visst hon har ju självklart åsikter och egen vilja än, men den visar sig inte alls på samma sätt som förr.

Nu är hon inte bara söt när hon sover   .

 

Hugs And Kisses

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards