En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Jenny - 12 september 2013 22:34


Idag hade jag tandläkarn mitt på dagen, Annica var snäll och körde in mig.

Och väntade även så att jag fick skjuts hem, allt för att jag inte skulle behöva lämna Puma och Baileys sålänge.

Tack för det gumman   .

Mest för lilltjejens skull såklart, Baileys fixar en bra stund han.

Men vill inte lämna Puma sålänge ensam, hon är ju trots allt bara 9v imorgon fredag.

Iallafall så var det lagning av ett början till hål, så nu är jag helt klar hos tandläkarn.

Bara regelbudna tider hos tandhygienisten som ska göra nu, för att hålla tandsten borta.


Väl hemma igen så mös jag en stund ute med dem fyrbenta.

Puma har börjat stå och spana ut för grannarna precis som Baileys alltid gör, himla sött.

Märks att lilltjejen börjat bo in sig nu, för hon blir vildare och vildare den stund hon är vaken.

Och även tuffare ute, vågar gå lite längre ifrån mig nu. Men hon är duktig och kommer så fort man ropar.

Har sakta börjat vänja henne vid halsband med, vilket hon får ha så fort vi är utanför "inhängnaden".

Vilket vi är någon gång/gånger per dag, så att hon får spriga av sig lite.

Och då kan jag säga att hon får riktiga "fnatt" och springer som en tok, vilket får en att skratta rätt gott.


Mös med dem båda i soffan ikväll, dem somnade en stund.

Men när Puma väl vaknade igen, så tyckte hon att det även var slut vilat för Baileys.

Charmtrollen mina, vad jag älskar att ha dem båda!!


Sitter just nu och tittar på "Gladiator" på 6an, skulle hellre gått och lagt mig redan vid 21.

För då var jag super trött, men då lär ju lilltjejen väcka en mitt i natten och det vill man ju inte.

Filmen i sig är ju en av dem bästa som gjorts, så det gör mig inget i sig.

Men snart blir det sängen, för känner att jag inte klarara vara vaken länge till.

Så blir en kiss av hundarna, sen sova sött.


Natti natt från oss!


               


Hugs And Kisses

Av Jenny - 12 september 2013 07:26


Godmorgon på er, inget toppen väder såhär på morgonen.

Dimma, rätt kyligt och fuktigt i gräset.

Puma väckte mig 06.40 idag och var super kissnödig, så det var bara att kliva upp det.

Så nu har jag rastat dem och givit dem frukost, så har självklart Puma varit ut en sväng till.

Busat lite och nu har dem somnat om igen, vilket jag inte tackar nej till.

Då jag är rätt trött idag och känner att jag örjar bli förkyld med.


Senare idag så har jag tandläkarn igen, idag är det lagning av ett början till hål som står på schemat.

Sen så är jag faktiskt klar hos tandläkarn, bara lite underhållning så man ej får massa tansten igen.

Känns kanon att man fixat munnen och fått den fräsch och att man faktiskt hittat en tandläkare som man litar på.

Usch verkligen hatat att gå dit innan och varit rätt skraj, men nu så går det bra och jag känner mig lugn att gå dit.


Annars så ska det fixas hemma bara, bädda rent i sängen, tvätta lite mm..

Redan torsdag idag liksom, tycker veckan gått super fort.

Måste vara för att Puma äntligen kommit, innan så har man ju bara räknat ner.

Super nöjd med beslutet att ha en vovvsing till och så tacksam till Adrian att jag fick äran att ha denna fröken.

Hon har så mycket personlighet, egna åsikter och en rätt tuff liten tjej.

Får ju ej glömma Baileys, han är ju världens bästa som tar väldigt bra hand om sin nya kompis.



Nej nu ska jag passa på att slappa i soffan, medans vildungen sover.


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards