En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Jenny - 6 september 2013 23:46


Tog promenad med hundarna efter att jag hade bakat mockarutorna och lät dem stå för att svalna.

Tänkte att efter städande mm, då dem dessutom fick ligga ute en stund medans golven torkade.

Så var det deras tur att få ha lite skoj och springa av sig.

Och som vanligt så var det full fart på dem, men tyvärr när jag tyckte att det var dags för inkallning.
Så bestämde sig Baileys för att "nej det tycker ej jag" och lyssnade inte alls.

Sprang mest runt mig och tyckte inte alls att han behövde lyssna.

Men till slut när han märkte att matte ledsnat ordentligt så kom han och börjar då "fjäska" mm.

Så det slutade med att han fick vara i koppel resten av promenaden, vilket kanske var tur det med.

För gick på ett ställe med en hel del "höstisar", så var ju tvungen att plocka dem som var färdiga att plockas.

Ja alltså stora nog, så låter vi dem andra stå och växa till sig lite.


Väl hemma igen så förvällde jag dem och frös in dem, så nu finns det lite mer svamp till mammsen.

Kul att kunna göra andra glada liksom.


Ikväll så har Annica varit här, hon fick assistera medans jag bakade en tigerkaka.

Så nu har jag även en sådan att bjuda på och så smakade hon på mockarutorna.

Dem fick godkänt, sa att dem var väldans goda.

Så verkar som jag lyckats med dem, fast det var första gången och jag trodde dem skulle smaka "blä".


Sedan så åt vi varma smörgåsar och såg filmen " Mitt super ex" som visades på 4an.

Hon åkte dock hem innan den var slut, då vi båda var rätt trötta.

Hundarna hade redan "tackat" för sig och somnat sött ihop.

Så jag tänkte släcka ner nu och krypa ner i sängen för natten.

Imorgon så är det Hudik som står på schemat på förmiddagen.

Sedan får vi se om det ÄNTLIGEN är dagen D, vi hoppas på det.



Nu blir det natt för vår del, så sovgott alla.


           


Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 september 2013 15:32



 


Har dammsugit, torkat golven och kört några maskiner tvätt.

Hundarna ligger ute och njuter av det underbara höstvädret, medans jag röjer inne.

Har även bakat mina första mockarutor, ser goda ut men vi får se när den svalnat sedan.

Ska göra en omgång till sedan, så finns det fikabröd när man får fin främmande i helgen   .

Som jag längtat efter denna helg av många olika anledningar, nästan så man räknat timmarna.


Nu ska jag fortsätta fixa lite, ha en fortsatt bra fredag alla.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 september 2013 08:59



Idag väcktes jag vid 07.30 av två super glada, studsande amstaffar och en översocial, jamande katt.

Trodde dock att klockan var mer, då jag kände mig pigg jag med.

Klädde på mig och tog en promenad med alla tre, ja även Joker (katten) följde med.

Ser ut som vi får bra väder även idag, blå himmel och solen lyser för fullt redan.

Väl hemma igen så fick djuren frukost, jag tog lite te och satte mig i soffan för att kolla lite på nätet.

Hundarna somnade genast om gott som ni kan se på bilderna.

Själv tänkte jag slappa en stund, sedan är det städa mm som gäller.

Dags att bädda rent i sängen osv...


Önskar alla en härlig fredag.


       


Hugs And Kisses

Av Jenny - 6 september 2013 08:43



Igår så var det tripp in till Hudik som stod på agendan, dels bouppteckningen efter mormor och sen även en intervju. Gick väl så bra som det nu kan göra på en bouppteckning och det kändes även bra på intervjun.

Även om det kändes lite, hmm vet ej vad jag ska kalla det.

Men nu är det bara att invänta och se vad "kunden"/brukarn tyckte mm..


Senare på eftermiddagen så kom Annica förbi en sväng och jag följde även med hem till henne en stund.

Umgicks och pratade en del, sen så kom även hennes sambo hem med middag. 
Så vi åt ihop och vid 21 så gick jag hem till mina 4benta.

Som vanligt hade dem skött sig  exemplariskt den stunden och var super glada att se mig.


Tog en promenad med dem och sen bädda vi ner hos vid tv:n.


 


Baileys var som vanligt väldigt kelsjuk med matte, det är han i stort sett varje kväll.

Ligga nära är bäst!

Pratade en sväng med mamma, ska li så kul att få hem henne igen.

Även Baileys fick "prata" med henne en sväng i handsfreen, han satt och vred på huvudet mm..


   


Han är verligen en väldigt speciell kille och med en så stor personlighet.

Världens bästa enligt mig, kunde inte fått en bättre 4bent familjemedlem.

Ja Sessan är super go hon med, men det är ju ej min liksom.

Visst har fastnat i hjärtat hon med, men hela tiden vetat att dagen kommer när hon ska åka hem till husse igen.

Men hon kommer ändå alltid ha en speciell plats hos mig och vi har ju ändå vant oss med att ha henne här.

Hon och Baileys trivs dessutom kanon bra ihop dem med, så det har ju inte direkt varit jobbigt att ha henne.


   


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards