En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Jenny - 30 augusti 2013 22:44



Har varit en kanon dag idag, trots att den började med regn och rätt kylig.

Men till slut fick vi även en skymt av solen och rätt varmt.

Var förbi och pratade med Sofie en sväng och mös med dräktiga Freya.

Hon är bra stor nu och imorgon är det dygn 63 från första parningen, så dem borde väl komma snart.


Annars så har jag fixat lite i hallen här hemma, så nu är det klart där med.

Skulle dock vara nice måla om den, kanske något man kan pyssla med i vinter.

Vill även fixa i sovrummet och "hundrummet", får la se vad man hittar på.

Fick två säckar slängda från garaget, fortfarande massor kvar att packa ner.

Mer orkade jag ej lägga ner på det idag, är hur mycket som helst och det är ännu tråkigare när det inte är ens eget skräp liksom. Men vill ju få in bil i garaget, så då är det bara röja ut det liksom.


Tog en promenad i skogen med hundarna, så dem fick springa av sig lite och busa.

Hade bara tänkt ta en ren koppel promenad ikväll, men då jag fick ett jobbpass imorgon.

Så lika bra att dem får busa av sig ordentligt ikväll, så blir dem inte allt för uttråkade medans jag jobbar.

Men iallafall så hittade jag ÄNTLIGEN svamp till mamma med, det fanns massor!

Tyvärr så sprang "Humle & Dumle" sönder en del, men blev iallafall så mycket att det nu finns två påsar i frysen.

Sen så fanns det massor med små kvar, så dem plockar vi lite senare när dem fått växa till sig.


 


Annica kom förbi en sväng nu ikväll, kul med oväntat besök.

Pratade lite om både det ena och andra, alltid lika trevligt.

Så är hon snäll och går för att rasta Baileys och Sessan imorgon medans jag jobbar.

Jobbar bara mellan 7-13, men skönt att veta att dem kommer ut en sväng liksom.

Ska hjälpa henne rasta Tindra dem dagar jag kan, när hon har sin praktik och så.

Så vänner gör liksom, hjälper varandra och inte sticker kniven i ryggen på varandra.

Super skönt att hon och jag pratat ut efter det som "hände" och idag har lagt det bakom oss.


Men nu ska jag ta och kissa hundarna, sen blir det sängen.

Klockan ringer 06.00, inte direkt kul men aldrig fel att tjäna lite pengar.


Natti natt 


Hugs And Kisses



Av Jenny - 30 augusti 2013 11:00



Det är den stora frågan!

Spåren av valpen Baileys är som bortblåsta och numera är han en ståtlig hane.

Så vacker och helt underbar individ, kunde inte ha en bättre hund.

Han gör mitt liv så mycket roligare och inte en sekund har jag ångrat att jag skaffade honom.

Snart blir han dessutom 1 år, tyckte nyss jag fick hem min knubbiga lille kille.

Men som sagt idag finns inga spår av den knubbige lille killen, enbart ståtlig och snygg hane är vad man ser när man tittar på honom.

Och jag riktigt längtar tills vi ska ut i ringen igen, så man får visa upp honom.

När det blir? Ja det får vi se, vi har ej bråttom alls.


     


Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 augusti 2013 09:52



Idag klev man upp klockan 07.00, vaknade och kände mig super pigg.

Så klädde på mig och tog en promenad med hundarna, sen blev det frukost för oss.

Skönt att vakna tidigt och ha hela dagen att fixa och dona.

Regnar tyvärr, men det var bara att ta på sig regnkläderna det.

När vi kom in så mös vi ner oss i soffan och såg en film, innan jag satte fart med annat.


       


Har fixat det sista i köket och blev super nöjd med resultatet.

Super mysigt om jag får säga det själv.

Även bytt ut hyllan i köket, så nu sitter det en vit där istället.

Så mycket snyggare än att ha den i ek som satt där innan.


Planer på att måla om lite här hemma med, men det tar vi tag i när mamma kommer.

Så hon med får komma med sin åsikt och så.


Även plockat fram säckar, så tänkte gå ner och rensa iordning i garaget.

Massor som ska kastas och så mycket lättare att köra iväg om det ligger nerpackat i säckar liksom.

Just nu ser det ut som ett bomb nedslag där ute, insåg det igår när jag ställde in utemöblerna.

Passar att göra när vädret ändå är så trist liksom och så skönt få ordning överallt innan snön kommer.

Så det är vad jag ska ta tag i idag, sen ikväll blir det taco mys och vin.

Himlans trevligt liksom.


Nedräkningen fortsätter för fullt   .


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards