En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Jenny - 13 augusti 2013 23:22



Idag så har jag mått "blää" hela dagen, hade massor med planer för min lediga dag.

Men det var ju bara att glömma och försöka piggna på sig istället.

Tur som man har så har hundarna bara accepterat att matte ej varit på topp idag.

Och dem har slappat ihop med mig mest hela tiden.


 


Det började även regna idag med, så man behövde ju inte ha super dåligt samvete för att man låg i soffan.

Men man får ju ändå lite, gentemot hundarna.

Och då även Baileys till slut ville ha mattes uppmärksamhet och tyckte att vi skulle hitta på något.

Så tog jag dem båda på en promenad, trots att det regnade och jag själv mådde allt annat än bra.

Men som sagt förr, man har ju hund oavsett väder och mående   .


 


Var ju även nyfiken på att se om Baileys skulle gå fint i kopplet, trots att Sessan var med.

Och han var lite extra sprallig innan vi gick, men det gick prima.

Hade ingen hund som drog i koppel och båda gick fin fnt bredvid mig.

Nöjd och stolt matte.


 


Ikväll så har Baileys som vanligt tittat på Djurakuten, varje kväll samma visa.

Iallafall om matte kommer ihåg att sätta på kanalen mm..

Så sött liksom...


 


Jag unnade mig själv en kopp varm choklad med vispgrädde ikväll till tv:n.. 
Och det var verkligen MUMS!!!

Annars så har jag bara myst med doggsen.

Huvudvärken vägrar att ge med sig och jag får nog inse att jag kanske måste gå och kolla upp detta.

Kolla värden mm, ifall att det är nå fel.

Men jag hoppas att en god natts sömn ska göra att den fösvinner, likaså illamåendet som kommit tillbaka.

För imorgon är det jobbkväll som gäller, sen dagpass tors-fre och även söndag.

Och det är sista veckan på sommarens vik, så vill ej bli sjuk.


 


Ja sen är jag ju kattvakt åt grannen som är iväg på lite bil semester.

Och lagom innan dem åkte så fick jag den ena kattungen såld åt dem, så det är bara dessa 4 kvar nu.

Dem är verkligen i behov av egna hem nu, så ni som läser.

OM ni vet någon som söker kattunge så kommentera gärna, lämna mail adress och så.

Dem är 5 mån gamla, så vore skönt både för "uppfödarn" och dem om dem fick flytta till sina egna hem nu.


Nej nu är det dags att bädda ner sig, natti natt på er.

Sovgott & dröm sött alla underbara.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 augusti 2013 10:12



Japp igår när man kom hem från jobbet, så låg överraskningen från Linda i posten och väntade.

Hade inte en blekaste om vad det kunde vara, ett vitt kuvert och det stod min adress och sen "Till Baileys"..

Öppnade det snabbt och såg att det var ett brunt Eckers läder halsband.

Hon hade det till sin amstaff som hon tyvärr fick ta bort, vilket är för stort för staffen hon har nu.

Så snäll som hon är skickade hon det till Baileys.

Jag har spanat på det förrut, men tycker att det varit lite väl mycket pengar att lägga på ett halsband.

Iallafall i dagsläget.

Så jag blev så glad över denna överraskning och 1års present som nu Baileys fick.

Passade honom kanon och han kan ha det även när han grovnar i lite mer.


         


Mamma däremot tycker inte alls om "typen" av halsband, men jag tycker det är super snyggt!

Snyggt på en snygging till hund   .


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards