En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Jenny - 11 augusti 2013 16:59



Hela dagen har det nu regnat och då menar jag att det  vräker ner.

Plus att det åskar så fönstrena skakar och så har det alltså varit hela dagen.

Inte alls roligt, speciellt inte när man har hund..

Men det är bara gilla läget och bege sig ut oavsett, så vi har försökt gå en kort sväng i åsk "pauserna".


Var väl någon mening med att det beställdes nya regnkläder till mig igår.

Blir kanon så man slipper bli genom blöt så fort det är sånt här väder, vi har ju varit rätt bortskämda denna sommar annars. Med att det varit kanon varmt och bara regnet litegrann.

Men man vet ju att när hösten kommer, ja då kommer även regnet.

Så tänkte att det var bäst att skaffa ordentliga kläder tills dess.

Ska även införskaffa nå bra skor, men det får vi ta nästa gång.


Suck vill att det iallafall ska sluta regna och åska såpass länge så vi kan gå ut och njuta av en promenad.

Inte behöva kännas som vi duschat när vi kommer in, men det ser inte lovande ut alls.

Tur är ju iallafall att ingen av hundarna bryr sig om det regnar, iallafall inte sålänge matte med går ut.

Annars stannar dem med hellre inne.


Nu ska vi ta och laga lite middag.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 11 augusti 2013 12:06


Finns nog inget som ger mig sådana rysningar som åska gör numera. Sammankopplar det med en tragisk händelse, då den hemska dagen började med åska och dunder. Innan hade jag inga problem med det, men nu får jag hjärtklappning och mår allmänt blä om det blir ordentliga smällar. Så just nu sitter jag under en filt i soffan med bästa Baileys på ena sidan om mig och Sessan på andra. Man känner sig bra "liten" när det smäller ordentligt.
Hoppas det går över snart, regnet har jag inget emot. Även om det självklart är skönare utan det med, men åska är FAN inte det minsta kul alls!

Även hundarna reagerade på smällarna, då dem innan låg och sov gott. För att helt plötsligt flyga upp och se allmänt "undrande" ut. Baileys började även skälla. Men nu ligger dem som sagt lugnt på varsin sida om mig.


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards