En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Jenny - 10 augusti 2013 16:16


Tog en lång promenad med Baileys och Sessan, det var grymt nice.

Även solen kom fram till slut.

Nu ligger dem utslagna och sover nöjt.


                                                                                         


Hugs And Kisses

Av Jenny - 10 augusti 2013 11:51



 


Haft en riktig mys morgon med bästa vännen Baileys, sett film och bara varit.

Han väckte mig ju som sagt tidigit imorse och matte var egentligen inte minsta sugen på att gå upp.

Men nu så har jag vaknat till liv och tänkte laga lite lunch, sen blir det lång promenad med honom och Sessan.

Efter det så tänkte jag fortsätta röja här hemma, iallafall börja bära ut sakerna till garaget.

Sen får vi se om jag orkar bära in någon av kartongerna som ska in med.

Ingen brådska, men skönt att börja iallafall.

Då jag inte lär orka göra allt på samma dag liksom.


Men nu blir det laga lite lunch..


Hugs And Kisses

Av Jenny - 10 augusti 2013 10:04


Blev ingen sovmorgon idag, Baileys väckte mig 08.00 och talade om att han ville ut. Så det var bara att snällt kliva upp och släppa ut honom och Sessan.
Efter så fick dem frukost och även matte åt lite. Så nu ligger vi och kikar film, valde att titta på "Parental Guidance". Rätt rolig så passar bra såhär på morgonen.

Får se vad vi ska hitta på resten av dagen sedan. Just för tillfället så regnar det iallafall inte. Kan ju hoppas att det förblir så, då tar vi en långis i skogen. Så dem får springa av sig lite.



Hugs And Kisses

Av Jenny - 10 augusti 2013 01:17


Idag så har det ju mest regnat hela dagen till och från, super trist när man äntligen hade tid att lägga ute på hundarna. Och hört av många att det ska regna hela helgen, så får försöka göra det bästa av det helt enkelt.
Bara att ge sig ut oavsett, då jag ej kan strunta i lång promenaderna pga vädret liksom. För då gör mitt "matte" hjärta ont, man har ju dem små liven oavsett väder. Även om det självklart är mindre roligt när det regnar.

Har pratat med uppfödaren ikväll, känns bra att man "klickat" så bra med henne. Vi kan liksom prata om så mycket annat än saker som har att göra med Baileys. Fast så ska det vara tycker jag med. Handlar ju om att man själv får höra av sig och visa att man vill liksom, så brukar det bli kanon. Men kände direkt när jag prata med henne första gångerna att vi stämde som personer. Ska ta och hälsa på dem med i höst/vinter är tanken. Då det är kul träffas och prata, skratta mm. Sen är det en bonus att man även får träffa två av Baileys syskon och mamma samtidigt och se hur dem med utvecklats.

Jag har haft tur som har dem människor jag har bakom mig och Baileys. Som mamma, Adrian, Rossica, Jennie, Sussie, Nina bl.a
Ni är guld värda för en tjej som mig, som känner att jag brinner mer och mer för vår underbara ras. Eran kunskap mm är värd mycket!
Tack för jag får äran att kalla er mina vänner <3


Jag själv är iallafall grymt nöjd med min hund och i mina ögon är han helt perfekt! Kunde inte önskat mig en bättre 4bent vän på något sätt. En underbar insida och personlighet, sen är han grymt fin att titta på med. Men som sagt det är ju en bonus, han är i första hand min bäste vän och familjemedlem, sen en utställningshund ;) ..
Skulle som sagt aldrig kunna ställa han hela tiden, som en del gör. Även om jag vet att han mycket väl räcker till i konkurrensen. Så känns det som vi har all tid i världen.

Nej nu ska jag göra som dem 4benta och försöka somna och sova sött.

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards