En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Jenny - 31 juli 2013 08:56


Jag är ju ledig idag och hade ju en plan på att sova ut ordentligt.

Men som ni ser så gick ju det inge vidare..

Först så vakande jag vid 02 inatt, av att Baileys var i drömmarnas land och låg och yla mm..

Men jag somnade om fort, men klockan 04 så började kattfan (Joker) skrika.

Vilket betyder att han vill ut, ville inte alls gå upp för att släppa ut han.

Tyvärr så tysdnade han aldrig, så han fick sin vilja igenom och matte gick ner för att släppa ut honom.

Exakt därför som jag brukar se till han är ute på nätterna, men det regnade när jag gick och la mig.

Så ville vara snäll och låta han ligga kvar inne, men vad fick man för det liksom?!

Kröp ner igen och somnade om.

Nästa gång jag vaknade så kände jag mig pigg och klädde på mig och gick upp.

Släppte ut hundarna och tittade på klockan, 08.30

Vafan jag som skulle sova ut var planen och genast var jag super trött igen.

Efter att hundarna fått kissa av sig, så fick dem sin frukost och sedan gick vi en sväng.

Och nu tänker jag slappa i soffan och inte riktigt sätta igång med dagen än..

 

Har ju glömt att berätta att Mikaela med familj kom förbi med sina hundar igår.

Dem har ju två labbar, varav den ena är dräktig och så en amstaff tik som kallas Tingla (Lord Of Staffs Born To Kill). 

Så dem rastade labbarna, som sedan fick sitta i bilen medans vi gick en sväng så Baileys och Tingla fick springa av sig.

Funkade som vanligt super och dem hade kul ihop.

 

Bilderna är tagna av Mikaela.


   


Hugs And Kisses

Av Jenny - 31 juli 2013 00:44

Jag älskar ju detta med utställning och så kul att man har en lovande och snygg kille. Som även han tycker det är super kul att visa upp sig. Ja dem som såg han i Köping, vet att där tyckte han att det var lite för kul.

Men iallafall så kan man ju göra så mycket annat skoj med sin hund, än att ställa. Och jag vill hinna göra annat med, speciellt nu när jag jobbar en hel del. Sen förstår jag inte vitsen med att ställa en yngre hund, helg ut och helg in som vissa gör. En del gör så även med valpar. Men det är min åsikt och alla är vi olika.

Iallafall så har jag bestämt att jag och Baileys tar en "paus" från utställningar ett tag. Så vi hinner med massa annat skoj som sommaren erbjuder. Och sen bara att njuta av varandras sällskap liksom. För hur det än är, så är han först och främst min familjemedlem. Och sen en show hund och vill absolut inte att han ska börja tycka det är trist med utställning. Sen är han ju som sagt ung, så vi har gott om tid.

Snart blir han dessutom 1år, tycker tiden gått fort. Känns som jag nyss hämtade hem honom, som en knubbig liten slyngel. Men han förvandlas mer och mer till en ståtlig hane. Och jag ångrar inte en sekund att jag tog beslutet att skaffa honom. Bättre kamrat får man leta efter.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 31 juli 2013 00:02


Baileys var mycket nöjd med att komma hem igen efter en helg borta.

Var snabbt tillbaka i vardagen och bara njöt, ihop med sin halvsyrra Sessan.

Vi har promenerat, busat och som sagt bara njutit av att vara tillbaka hemma igen.

Haft strålande väder, men tyvärr så har jag jobbat en del (ja ur hundarnas synvinkel).

Men varje ledig stund har tillägnats dem, så dem har ej lidit av att jag jobbat direkt.


Har varit och simmat med Baileys, han börjar förstå att man ska hålla upp rumpan med.

Annars sjunker man som en sten.

Men man brukar ju säga att träning ger färdighet, så vi tränar på.

Oavsett så älskar han allt som har med vatten och göra, rent som skitigt.

Vilket inte matte tycker är lika kul i alla lägen, men som tur är finns det ju dusch hemma.

Så bara skölja av han om man behöver, Sessan verkar ju kommit på att "damer" ej skitar ner sig.

Då hon mest tittar "äcklad" på Baileys när han sätter fart i lera mm, trots det att hon innan var den som var värst.

Tror allt att Adrian tog ett "snack" med henne när hon var hemma över helgen som jag och Baileys var på utställningar.


Som sagt så har jag jobbat en del nu, men imorgon onsdag 31/7 så är jag LEDIG!

Så då ska jag bara njuta i hundarnas sällskap är tanken, vi hoppas på uppehåll.

Men helst inte för varmt, för då kan man eller vill man inte vara ute.


     

         


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards