En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Jenny - 30 juli 2013 23:41



Jag har ju varit ur usel på att uppdatera, men ska försöka skärpa mig.

Var ju som dem flesta vet iväg 19-21/7 för att visa Baileys i Köping den 20/7 och sedan även på årets händelse Amstaff specialen i Vilsta/Eskilstuna 21/7.


I köping gick det väl sådär, Baileys var inte alls på humör för att visa upp sig.

Han var på tok för glad och lekfull för dagen, ville varken stå still eller springa som man ska när domaren tittade.

Kortet är taget av Paula Lindquist när domarn tyvärr ej tittade på honom.. *grrr*

Men jag älskar honom lika mycket för det och kommer alltid vara bäst i mattes ögon   .


Domare: John Hartigan, Irland
VG med kritiken: Did not show and move ok, little to playful today. Nice head, Good front and nice topline..


 


Ja så var det då dags för specialen på söndagen, jag kände mig otroligt nervös.

Med tanke på hur han betett sig dagen innan, så mycket att vi kvällen innan dessutom tränade lite.

Men behövde ej oroa mig, för han var sig själv igen.

Skötte sig exemplariskt och jag fick visa honom från han "riktiga" sida.

Vilket var otroligt kul!!!!

Och resultatet vi fick kändes som en seger i den hårda konkurensen, kunde inte vara mer stolt över honom.


Domare Hanar: Gigi Sager, Usa
Excellent, 5:e bästa juniorhane med Hp
Kritik: Nice head. Nice ears. Good forechest. Medium bone. Slightly weak underjaw. Nice topline. Nice shape of tail. Moderate angulation. To much movements in his hocks. Full dentition. Dark pigmentation.


     


Även Baileys helsyster Prada (Lady-Perfect) fanns på plats med matte Anne.

Det var deras debut i ringen och dem gjorde det med bravur.

Domare Tikar : Ermanno Corrada, Italien.

Resulterade i ett Excellent , vilket är kanon bra i den konkurensen som sagt.

Men inte förvånad, då jag tycker att det är en himlans fin tik.


 

 


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards