En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Jenny - 3 juni 2013 23:01



Idag så vaknade vi upp till att regnet vräkte ner ute, inte alls roligt.

Men inte mycket att göra åt, mer än att gilla läget.

Så förmiddagen tillbringades inne, blev en snabb rastning bara.

Sen vid 11 så gick jag hem till Sofie och dem för att rasta staffe tjejerna, då båda jobbade.

Men som sagt, annars blev det mest softa inne.


Efter lunch så kom äntligen solen igen och man kunde genast känns sig lite mer uppåt.

I BIS påsen som vi vann i lördags så fanns det bla en plastboll klädd i nå pälsliknande material.

Och den gillade Baileys skarpt, tyvärr så "överlevde" den inte länge.

Då den absolut inte är gjord för en amstaff, så idag som ni ser på bilderna så slutade den i små bitar.


   


Fast Baileys var ju såklart helt oskyldig, iallafall om du frågar honom   .



Han passade på att "strimla" den i små bitar medans jag var ute och fick hjälp med ett kråk "problem.

Har ju nämligen ett sådant bo i en av tallarna utanför och nu var det så att en av ungarna måste ramlat ur det.

Och självklart var just min Joker tvungen att upptäcka detta och snabbt se till att ta ungen.

Så jag hörde ett väldans "kraxande" ute och gick ut för att titta.

Och blev attackerad av arga kråkor, förstod ingenting och tyckte att det var rätt obehagligt.

Men sedan fick jag syn på Joker bärandes på ungen och förstod ju rätt snabbt då varför dem var så upprörda.

Joker släppte dock ungen, men den låg ju precis utanför. Vilket gjorde att "föräldrarna" mm var ju fortfarande lika upprörda. Så jag ringde grannen som kom förbi och hjälpte mig att flytta tillbaka ungen nedanför trädet i buskaget.

Och jag tog in min Joker som inte alls var nöjd med att vara inne, men till slut insåg han att det inte var någon idé.

Och deckade i soffan..

J*vla katt, fast det är ju en instinkt dem har. Att jaga liksom, men det var ej kul att ha en flock arga kråkor utanför. 


 


Då den andra bollen som sagt inte "överlevde", så återgick Baileys till sin gamla favorit.

Lika nöjd med livet som innan.


 


Sedan fick jag ett samtal från Adrian, alltid lika trevligt.

Känns bra att ha en sådan person att bolla idéer och bara snacka med, han kan så mycket och det är så intressant att lyssna och lära sig mera. För er som ej vet, så är det han som har kenneln där Baileys pappa finns.

Iallafall så efter det samtalet tog jag min stjärna på en kvällspromenad.

Vilket alltid är lika mysigt, verkligen balsam för själen.

Vi tränade på detta med inkallning och det gick KANON idag. 

Han lyssnade ordentligt varje gång och kom direkt.

Så tränade vi även på sitt stanna kvar och även det funkade, trots att vi inte gjort det på riktigt länge.

Har ju varit lite fokus på detta med ståträning och så inför debuten i ringen.

Men nu har vi ju klarat av den, så nu sätter vi igång mer med annat.

Då jag fick svart på vitt att han kan utställningsdelen nu.


Har som vanligt massa bilder från vår promenad och nu ska vi snart lägga oss för natten.



                           


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards