En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Jenny - 9 september 2012 20:12




Skäms på mig!!

Jag har ju lovat mig själv att inte låta saker och ting som händer dra ner mig..

Så nu är det slut deppat!!

Jag kan inte styra det som sker, så varför bli värsta nere över det??

 

Nej vi får se vad som sker helt enkelt, mycket härligare att ha fjärilarna i magen..

Än att sitta och tycka synd om mig själv..

Vafan liksom!

 

Så nu tar jag och bäddar ner mig i sängen och ser en film..

Med ett stort leende på läpparna, ett pirr och mina underbara fjärilar i magen.

Och hoppas på det bästa..

  

 

Ps. Uppfattas säkert som helt galen, men det bjuder jag på.. Ds

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Av Jenny - 9 september 2012 17:55



Vilka kontraster det kan vara i livet, hmm är väl så man säger?

Mitt förra inlägg idag så förklarade jag ju lite hur jag känner mm..

Och att livet är rätt så jävla "great" med sådana känslor i kroppen..

Även hur mycket jag längtat efter denna helg, men som inte alls blev som jag hoppats..

 

Det har nu gått några timmar sedan dess, hade iförsig räckt med bara någon minut..

Tror inte jag hann mer än publicera det, så förvandlades allt till nå helt annat än "sväva på rosa moln"..

Fick med några ord, ett riktigt uppvaknande..


Alla som känner mig vet att jag bryr mig otroligt mycket om folk som på ett eller annat sätt kommer mig nära.

Framförallt om jag märker att dem mår dåligt över något...

Men i detta fall så blev det så fel, och jag kan inte bara ta tillbaka det.

Jag blev för på, lät känslorna helt styra och ville bara tala om hur mycket jag bryr mig.

Men det blev total knas av det och just nu vet jag inte alls..

Hur det än är så finns ju som sagt känslorna där och jag vill fortfarande veta vad det kan bli av dem...

Men jag kan inget göra, mer än att vänta och hoppas jag ej gjort bort mig helt.

Jag hoppas iallafall att personen ifråga mår lite bättre snart, oavsett vad som sker...

 

Har under tiden sysselsatt mig för fullt för att inte ringa, slå iväg ett sms, mail eller liknande.

Jag har fått hela lägenheten städad från golv till tak, packat en del, lagat middag och även ätit den.

Hade ingen direkt hunger, men man måste ju äta sägs de..

Och jag blir ju galen om jag inget gör, då går ju hjärnan på högvarv liksom...


Varför skulle jag vara så korkad ???

Psyko är vad jag är...

 

 

Nu ska jag lägga mig i soffan, förtjänar det. Trots att jag inte alltid tänker med huvudet..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 9 september 2012 13:29



Trodde inte att jag någonsin skulle få uppleva den igen..

Eller rättare sagt att jag skulle ge mig chansen att göra det..

Hade nästan börjat ge upp hoppet om det..

 

Men så kontaktade just du mig..

Första gången du skrev och försökte få min uppmärksamhet så "ignorerade" jag det i stort sett.

Så som jag oftast gör och jag verkade ha lyckats med att "skrämma  bort dig med..

 

Men så kom den där dagen för någon vecka sen och du valde att ta kontakt med mig igen..

Och jag tänkte att det måste vara nå speciellt med denna person, för hur det än var.

Så hade du redan gjort ett intryck och fastnat i mitt huvud..

 

Det började som oskyldigt prat, men tror båda upptäckte snabbt att det var mer än så..

Det "klickade" liksom...

Och vi kunde snacka om precis allt mellan himmel och jord.

 

Jag har under denna tid utvecklat mer och mer känslor för dig.

Sånt jag inte äns trodde var möjligt via en dataskärm och telefon..

Har dig i tanken hela tiden och går med ett fånigt leende på mina läppar.

Fjärilarna far runt i magen på mig och varje gång min telefon "piper" till så hoppar mitt hjärta till..

Kommer även på mig själv med att titta på den extra mycket, ifall jag skulle ha missat något.

Kan läsa allt vi skrivit om och om igen..

Dina ord värmer så mycket..

 

Jag vill inget hellre än att ses och få se om det funkar att ta detta längre..

Men jag vet att du har en jobbig period just nu.

Och det kunde ju inte kommit mer "olägligt", om man nu får säga så.

Jag såg fram emot att du skulle vara ledig och jag hade tänkt vi skulle ses.

Men istället har du dragit dig undan och sitter ensam och mår dåligt.

Vet att du tycker jag ej ska fundera så mycket, men klart att om någon man bryr sig om.

Och som dessutom fått en att få en hel del känslor..

Mår den dåligt och är nere, så blir det så att man själv gör det med....

 

Som sagt jag är inte den som har lätt för att släppa in nya människor och öppna upp mitt hjärta för dem.

Men du lyckades och jag hoppas att vi snart kan utforska detta vidare..

 

Tycker om dig jag   .

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 9 september 2012 12:26



Hey, I'm a believer
And gravity's letting go of me tonight
You, came out of nowhere
When everything was passing by at the speed of light


So hold my hand and never let me go
Take a leap of fate into the unknown


I am flying
My heart is taking over
The world is flashing by
Higher higher higher
I will follow wherever it might take us
Chasing through the sky
Higher higher higher


Oh I know
It can be scary
You bet it all when your heart is on the line
But oh, baby don't worry
Just hold my hand and never let me go


I am flying
My heart is taking over
The world is flashing by
Higher higher higher
I will follow wherever it might take us
Chasing through the sky
Higher higher higher


Take me higher
I hold you as we're shooting through the atmosphere
Around us everything disappears


Woah oa oa


I am flying

My heart is taking over
The world is flashing by


Chorus x3



Älskar den, texten är så underbar...


Hugs And Kisses


Av Jenny - 9 september 2012 11:13



Känns som vad jag än säger just nu, så blir det fel..

Och säger man för mycket och ofta, då ska man "tagga" ner...

Säger man för lite, så lär ju jag själv vara den som ångrar det sen...

 

Jag är normalt sett inte den som har lätt för att släppa in nya människor och definitivt inte när det är känslor inblandat. Jag brukar försöka dra så fort jag kan liksom, hittar alltid någon ursäkt....

Tragiskt men sant, men då riskerar inte jag att bli sårad igen iallafall...

 

Men nu vill jag inte fly och hitta ursäkter, utan vill ge det en chans.

Då det "pirrar" i hela mig så fort jag får ett sms, samtal...

Personen ifråga får mig att må så sjukt bra och le i stort sett hela tiden...

 

Dock känns det samtidigt som att ju mer jag själv släpper in och ger...

Så drar sig personen undan...

Det kanske inte är så, men det är den känslan jag får...

Och det gör mig otroligt rädd, men i slutändan hoppas jag att det blir bra...

 

Kanske bara är mina egna "hjärnspöken" som försöker spela mig ett spratt..

 


 

 

Hugs And Kisses

 


 

Av Jenny - 9 september 2012 00:40

Sonja Aldén - Du får inte


Du får inte knacka på min dörr
Om du inte är beredd att komma in
Du får inte göra om mitt namn
Och börja kalla mig för din
Och du får inte vandra på min väg
Utan att visa mig ditt mål
Och inte stjäla av min godhet
För att fylla upp ditt hål


Och du får inte riva mina murar
Som jag omsorgsfullt har byggt
Om du inte skyddar mina drömmar
Så att jag kan somna tryggt
Och du får inte ha mig som en dröm
När jag vill va din verklighet
Och du får inte säga att du hoppas
Om du inte tror du vet


Men du får ta den tid du behöver
För att förstå vad är det du vill
Du får be en bön att tiden
Du behöver räcker till
Och du får samla dina tankar
Så att två själar kan få ro
Och så att allting som vi lovade
Oss själva, kan få gro


Du får inte andas på min panna
Och inte få mig falla mer
Om du inte sen kan stå för
All den oreda du ger
Och du får inte röra vid mitt hjärta
Som om allt var uppenbart
Men jag önskar inget hellre
Än att du gör allt emot mig snart


Aaaahhhh...
Aaaahhhh...
Åååhhh


Du får ta den tid du behöver
(För att förstå vad det är du vill)
Vad är det du vill?
Du får be en bön att tiden
Du behöver räcker till
Och du får samla dina tankar
(Så att två själar kan få ro)
Och så att allting som vi lovade
Oss själva (kan få gro)


Du får ta den tid du behöver
För att förstå vad det är du vill
(Vad är det du vill?)
Du får be en bön att tiden
Du behöver räcker till
Och du får samla dina tankar
Så att två själar kan få ro
Och så att allting som vi lovade
Oss själva (kan få gro)


Och du får inte röra vid mitt hjärta
Som om allt var uppenbart
Men jag önskar inget hellre
Än att du gör allt emot mig snart




Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards