En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Jenny - 1 augusti 2012 21:48



 


Många tycker nog att en katt bara är en katt..

Inte alls lika mycket värd som en hund, och visst jag kan förstå tankesättet.

Då en katt oftast är väldigt självständig och går sin egen väg, medans hunden alltid finns vid din sida mm..

Men i mitt fall så stämmer det inte alls..

 För jag kan säga att min katt kille Joker, han är nog mer hund än katt.

Han kommer springandes och jamar och ska kela när ja kommer hem, han följer med på promenader ute, han kommer när man ropar på honom ute som inne och han håller en sällskap och tröstar när man är nere eller sjuk.

Aldrig tidigare  haft en katt som är på detta sättet, han är så speciell och betyder så mycket för mig..

Så glad att jag för snart ett år sedan bestämde mig för att skaffa en katt kille och jag visste precis hur jag ville att han skulle se ut. Och jag kan säga att det tog tid att hitta en som såg ut exakt så, för fanns det någon. Ja då var den oftast redan tingad.

Det var enbart ödet kan jag säga, att jag fick tag på Joker.

Lollo och brorsan berätta att deras ena granne hade kattungar.

Och vi visste inget om hur dem såg ut eller vad det var för kön, eller om det faktiskt fanns någon otingad kvar.

 

 

 

Så en dag gick vi över för att prata med Annelie och hennes familj och jo dem hade två kattungar kvar då.

Dem frågade vad det var jag sökte och då  förklarade jag att jag visste precis vad jag ville ha.

En kille och han skulle se ut så och så...

Och då log dem och så gick dem och hämtade lille Joker.

Jag smällte direkt och visste på en gång att det var min katt !!!

Och ungefär en vecka senare flyttade lille Joker hem till mig, kan ju tillägga att han är allt annat än liten idag.

Han har blivit en stor och rejäl kille nu, men har alltid varit lika underbar till sättet.

Och det tror jag aldrig kommer att förändras.

 

Han har ju även blivit pappa nu till en kull på 4st små kattungar som idag är 5 dagar gamla.

Och jag ska ta en son ur den kullen, då det kommer att bli den enda efter Joker.

Då han den 28e augusti kommer att bli kastrerad.

Så den nye lille killen kommer att flytta hem till hos sedan när vi har flyttat och så.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 1 augusti 2012 11:44




Haha man kan ju "drömma" iallafall, jag ska inget annat än att jobba kväll..

Så spännande är min dag, men det lät ju bra iallafall   .

Ska jobba även imorgon kväll och sen fredag morgon, sen är man ledig lördag och söndag.

Inga planer för då heller, så inga äventyr vad jag vet..

 

Ringde en nu på morgonen som ville komma och kika på lägenheten i eftermiddag, men eftersom jag jobbar. 

Så kan ju inte jag visa den. Och då blev personen rätt otrevlig och tyckte att det var dåligt av mig.

Det står minsann att jag har skyldighet att visa den, men hallå liksom?!!

Har ett jobb och sköta, så sa att då fick dem ringa och be hudiksvalls bostäder visa den. Men det tyckte dem absolut inte, för dem hade minsann sagt att man ska ringa till mig och be mig visa den. SUCK!

Betalar dem min lön jag förlorar om jag stanna hemma, så kanske jag hade funderat på det.

J*vla nötter   !!!!

 

 

 

Hugs And Kisses

 

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards